9 metod zwalczania nudności w ciąży

Ciążowe nudności to jedna z bardziej uciążliwych dolegliwości nękających przyszłe mamy. Jak sobie z nimi radzić?

ciąża

Badania dowodzą, że na poranne nudności cierpi aż do 80 % kobiet ciężarnych. Za winowajcę takiego stanu rzeczy uważa się rozpoczynającą się „burzę hormonalną”. Najbardziej intensywne mdłości mają miejsce w przypadku pierworódek oraz kobiet w ciąży bliźniaczej. U większości przyszłych mam mdłości najintensywniej dokuczają rano, nie jest to jednak regułą – zdarza się, że pora dnia nie ma tu znaczenia.

1. Jedz często, ale mało.

To bardzo ważne. Na nasilenie nudności wpływa zarówno przejedzenie, jak i uczucie głodu. Staraj się nawet co 1,5 – 2 godziny sięgać po lekkie przekąski.

2. Unikaj potraw ciężkostrawnych.

Produkty, które będą kłopotem dla ociężałego przewodu pokarmowego, mogą tylko pogorszyć sytuacje. Unikaj więc potraw smażonych, roślin kapustnych, tłustych mięs i ciast.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz