Ćwiczenia fizyczne podczas ciąży

Jakich sportów nie powinnaś uprawiać, będąc w stanie błogosławionym?

sport

Ciąża to nie kontuzja, a poród jest czynnością wymagającą atletycznego wysiłku, więc o ile Twoja ciąża nie jest zagrożona, powinnaś w ciąży być aktywna fizycznie.

Zdanie lekarzy i naukowców na temat  stopnia fizycznej odporności kobiet w trakcie i po ciąży zmienia się w ostatnich latach. Zdaniem dr Aarona Baggisha, dyrektora programu wydajności układu krążenia w Massachusetts General Hospital w Bostonie, który doradza sportsmenkom w ciąży, nadal nie ma jednoznacznej naukowej wykładni co do tego, jak traktować bardzo intensywny wysiłek fizyczny podczas ciąży.

Myślę jednak, że kobiety  w ciąży powinny zachowywać aktywność fizyczną, zarówno dla dobra dziecka, jak i własnego zdrowia. Ciało ewoluuje. Twój poziom wyjściowy jest najlepszą wskazówką – mówi dr Aaron Baggish.

Dlatego nikogo nie dziwi już, gdy docierają do nas sygnały o ciężarnych wygrywających sprinty lub maratony, primabalerinach nie rezygnujących z tańca w ciąży itd.

Jednak są dyscypliny sportowe, które nawet jeśli uprawiałaś przed ciążą wyczynowo, nie możesz podczas dziewięciu miesięcy oczekiwania na dziecko urpawiać z takim samym zaangażowaniem. W zależności o etapu ciąży, rozmaite aktywności mogą być zagrożeniem dla Ciebie i Twojego dziecka.

Jakie to dyscypliny sportowe? Wymienia je dr William Sears w najnowszym poradniku pt. Księga Ciąży. Przeczytaj o nich dalej.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz