Czy w ciąży jedzenie ryb jest bezpieczne?

Oprócz wartościowych kwasów omega mogą być "bogate" w rtęć, kadm, ołów, cynk i miedź. Dowiedz się, jak skomponować zdrową i bezpieczną dietę.

jedzenie ryb w ciąży

Lekarze zalecają, by jeść przynajmniej raz w tygodniu ryby. Zawarte w nich kwasy tłuszczowe omega-3 mają bowiem zbawienny wpływ na nasz organizm. Stanowią też cenne źródło dobrze przyswajalnego białka oraz składników mineralnych: jod, selen, fosfor, witamina D, wapń.

Kwasy omega-3 w ciąży

Najważniejsze dla przyszłej mamy z rodziny omega-3 są kwasy EPA i DHA. Kwasy te mają ogromny wpływ na rozwój dziecka. Badania naukowe udowodniły, że są one niezbędne do prawidłowego rozwoju centralnego układu nerwowego dziecka. Stwierdzono też, że niedobór DHA w życiu płodowym może spowodować spowolnienie dojrzewania mózgu i hamować rozwój intelektualny i psychoruchowy dziecka. Niedobór kwasów omega-3 może wpływać na zaburzenia widzenia u niemowląt i dzieci.

Komentarze (1)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Justyna
2016-07-08 12:07:00

re: Czy w ciąży jedzenie ryb jest bezpieczne?

Ja wolę nie ryzykować i zapewniam sobie DHA z pomocą Gold Omega 3i nie przestanę po ciąży ze względu na szereg pozytywnych działań tych kwasów na organizm. Według naukowców pośrednio nawet pomagają w zdobyciu lepszej odporności organizmu i regulują poziom cholesterolu. Doczytałam się tez gdzieś, że te kwasy pozytywnie wpływają także na paznokcie.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz