Czy w ciąży można ćwiczyć mięśnie brzucha?

Na pewno niejedna z nas zadawała sobie nieraz to pytanie. Odpowiedzi udziela trenerka fitness - Monika Cywińska.

Monika Cywińska

W dzisiejszych czasach już chyba wszyscy wiedzą, że odpowiednio przygotowany trening jest wskazany w ciąży. Często jednak ciężarne mamy boją się wykonywać ćwiczenia na te mięśnie. Pojawia obawa o bezpieczeństwo dziecka. Czy mojego dziecka to nie boli? Czy mu nie zaszkodzę?Prawda jest jednak taka, że mięśnie brzucha w ciąży ćwiczyć można, a nawet należy, choć oczywiście trzeba zastosować pewne zasady.Zacznijmy od tego, że ściana brzucha jest zbudowana z czterech grup mięśniowych:

1. Mięśni prostych – są to dwa pasma biegnące od mostka do kości łonowej. Ich zadaniem jest zginanie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym do przodu. W ciąży te dwa pasma rozsuwają się nieco i mocno rozciągają.

2. Mięśni skośnych zewnętrznych – biegną po przekątnej od dolnych żeber do miednicy i kości łonowej.

3. Mięśni skośnych wewnętrznych – biegną w poprzek mięśni zewnętrznych, pod nimi.

Obie grupy mięśni skośnych odpowiadają za skręty tułowia i za zginanie go na boki.

4. Mięśni poprzecznych – biegną w poprzek mięśni prostych i pod nimi. Zajmują przestrzeń od żeber do kości łonowej. Ich zadanie to przysuwanie i odsuwanie ściany brzucha względem linii pleców.

Co daje Ci ćwiczenie mięśni brzucha w ciąży?

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz