Ania to nie jedyna gwiazda, która promuje aktywność fizyczną w ciąży [ZDJĘCIA]

Te celebrytki cenią sobie ruch i mimo ciąży, nie zrezygnowały z treningów.

Anna Lewandowska

Ania Lewandowska została okrzyknięta niemalże "naczelną fit mamą". I choć brzuszek Lewandowskiej rozgrzewa emocje, warto zaznaczyć, że to nie jedyna celebrytka, która promuje sport w ciąży. Wiele ciężarnych z polskiego show-biznesu pokazywało na Instagramie jak dba o formę oczekując na dziecko.

Czy warto ćwiczyć w ciąży?

Zdaniem lekarzy już pół godziny spaceru dziennie może bardzo dobrze wpłynąć na zdrowie przyszłej mamy i jej maluszka. Aktywność fizyczna w ciąży pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi i w sprostaniu wymaganiom, jakie na ciało nakłada stan błogosławiony, jak również zmniejsza prawdopodobieństwo cukrzycy oraz utraty dziecka w wyniku komplikacji. Zachorowanie na cukrzycę ciężarnych jest przyczyną nadmiernego wzrostu dziecka w łonie matki, a to może doprowadzić do komplikacji okołoporodowych. Aktywność fizyczna zmniejsza również ryzyko zachorowania na nadciśnienie w ciąży (zatrucie ciążowe), które w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do śmierci dziecka. Ponadto ćwiczenia pomagają mamie poprawić kondycję nabrać sił koniecznych do sprostania trudom porodu, a potem do zajmowania się dzieckiem przez całą dobę, przez wiele miesięcy.

Ponadto aktywność fizyczna w ciąży jest dobra dla ogólnego zdrowia matki po porodzie. 150 minut spacerowania w tygodniu (niekoniecznie ciągiem, a po kilkanaście minut codziennie) może pomóc przyszłej mamie w powrocie do normalnej wagi po porodzie. Aktywność fizyczna nie tylko zmniejsza ryzyko depresji poporodowej, ale również przygotowuje ciało na ogromny wysiłek, jakiego wymaga poród. Może to doprowadzić do skrócenia czasu porodu i ograniczenia ryzyka komplikacji. Kiedy mięśnie Twojego ciała są wzmocnione, płuca przyzwyczajone do oddechu podczas wzmożonego wysiłku, poród naturalny, który przypomina pod względem nakładu sił maraton, nie będzie dla Ciebie aż tak dużym obciążeniem. Przyszłym mamom najczęściej zaleca się uczęszczanie na basen, jogę, taniec i specjalne zajęcia fitness dla kobiet w ciąży. Specjaliści twierdzą nawet, że mamy, które na przykład intensywnie biegały przed zajściem w ciążę, mogą także kontynuować tę aktywność w ciąży, pod warunkiem, że ciąża przebiega bez żadnych zastrzeżeń ze strony lekarza, a bieg nie jest zbyt forsowny.

Należy jednak pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa:

  • zawsze należy się rozgrzać przed ćwiczeniami i ochłonąć po nich;
  • należy próbować ćwiczyć codziennie;
  • nawet jeśli nie uda się ćwiczyć przez pół godziny dziennie, każda ilość aktywności fizycznej jest dla was dobra - lepiej 10 minut niż wcale;
  • należy pić dużo płynów w trakcie ćwiczeń, małymi łyczkami;
  • jeśli chodzisz na zajęcia grupowe, należy się upewnić, że instruktor ma odpowiednie kwalifikacje do pracy z ciężarnymi i wie, w którym tygodniu ciąży właśnie jesteś;
  • należy unikać forsownych ćwiczeń i zbyt ciepłej wody w basenie;
  • należy unikać ćwiczeń, które niosą ze sobą ryzyko upadku.

Siłownia, basen, ftness, a nawet rolki. Sprawdź, kto ćwiczył intensywnie w ciąży >>>

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz