Jak dobrze przygotować swój organizm do bycia MAMĄ?

Zajrzyj do artykułu, by dowiedzieć się, od czego rozpocząć przygotowania do ciąży, ile możesz przybrać na wadze, po jakie produkty powinnaś sięgać, by jeść naprawdę zdrowo oraz czy należy w ciąży łykać suplementy diety.

ciąża

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2012 roku, aż 56% Polek, które były lub są w ciąży, nie zmienia swoich nawyków żywieniowych. Pomimo prowadzonych kampanii edukacyjnych dotyczących negatywnego wpływu alkoholu na płód, tylko 3% badanych zrezygnowało w tym czasie z jego spożywania. Nie tylko nie zawracamy uwagi na to, co, kiedy oraz jak jemy, ale również często „jemy za dwoje” zapominając, że nieprawidłowy sposób odżywiania przyszłej mamy może znacząco wpłynąć na metabolizm dziecka. Konsekwencją tego może być otyłość, cukrzyca czy choroby sercowo-naczyniowe w jego dorosłym życiu. Jak powinna wyglądać wzorcowa dieta przyszłej mamy?

Zacznijmy od początku, od momentu, w którym dopiero planujemy powiększenie rodziny. Zgodnie z opinią lekarzy pierwsze zmiany dotyczące np. trybu życia, najlepiej zacząć wprowadzać na 3 do 6 miesięcy przed planowanym poczęciem. I tak:

Jeśli palisz, staraj się zerwać z nałogiem.

Ogranicz spożycie alkoholu.

Jeśli masz nadwagę, wspólnie z lekarzem zaplanuj odpowiednią dietę odchudzającą, która pozwoli Ci uniknąć niedoborów pokarmowych.

Jeśli jesteś na diecie, staraj się zbilansować ją, w taki sposób, aby zapobiec niedoborowi składników odżywczych, które na późniejszym etapie mogą doprowadzić do zaburzeń metabolicznych u dziecka.

Staraj się regularnie ćwiczyć.

Rozpocznij suplementację kwasu foliowego.

Staraj się ograniczać słodycze, sól oraz jedzenie typu „fast food”.

Dbaj o spożywanie pięciu urozmaiconych posiłków dziennie (jedz pełnoziarniste produkty zbożowe, przetwory mleczne, chude mięso, warzywa i owoce).

Co przede wszystkim powinno znaleźć się w tych pięciu posiłkach w ciągu dnia? Wśród jakich produktów spożywczych szukać tych najbardziej wartościowych? Ile powinien wynieść przyrost masy ciała w ciąży? Czy przyjmować suplementy diety? Dalej odpowiadamy na te pytania.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz