Jak przygotować krocze do porodu?

Odpowiednie przygotowanie tych delikatnych okolic może ochronić je przed uszkodzeniami podczas porodu drogami natury.

nacinanie krocza

Niestety w większości polskich szpitali rutynowo stosuje się nacięcie krocza. Tymczasem odpowiednie przygotowanie tych delikatnych okolic może zwiększyć elastyczność tkanki krocza i ochronić je przed uszkodzeniami lub potrzebą nacięcia. W krajach Europy Zachodniej praktycznie nie stosuje się nacięć, gdyż odpowiednie przygotowanie krocza przed porodem jest mocno rozpowszechnione. Pojawiające się samoistne pęknięcia są mniejsze. Dowiedz się, jak możesz się przygotować do porodu.

Ćwiczenie mięśni Kegla

Jeśli nie robiłaś tego wcześniej, w ciąży warto regularnie zacząć ćwiczyć mięśnie dna miednicy, czyli tzw. mięśnie Kegla. Ponieważ ćwiczenia polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni krocza, można wykonywać je zawsze i wszędzie. Jak wykonywać ćwiczenia?

- napnij mięśnie krocza i odbytu tak, jakbyś chciała wstrzymać strumień moczu;

- wytrzymaj tak przez 10 sekund;

- rozluźnij mięśnie, a po chwili napnij je ponownie;

- ćwiczenie powtarzaj kilkadziesiąt razy dziennie.

Warto ćwiczyć nie tylko w ciąży. Dobrze wyćwiczone mięśnie dna miednicy gwarantują ponoć bogatsze doznania seksualne, a także zapobiegają problemom z nietrzymaniem moczu.

 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz