JEDZENIE czy ODŻYWIANIE?

6 mitów na temat diety przyszłej mamy. Z artykułu dowiecie się między innymi, czy dieta wegetariańska jest w ciąży bezpieczna.

dieta w ciąży

Właściwy przebieg ciąży, rozwój malucha w brzuchu i jego zdrowie w późniejszym życiu zależy w ogromnym stopniu od diety przyszłej mamy. Nie wystarczy po prostu jeść - należy prawidłowo się odżywiać. Dbałość o odpowiednio zbilansowany jadłospis oraz bogactwo witamin i minerałów w spożywanych posiłkach powinna towarzyszyć nam już na etapie planowania dziecka. Skąd czerpać kluczowe składniki odżywcze? Kiedy je suplementować?

Przyjrzyjmy się kilku mitom dotyczącym diety przyszłej mamy i podstawowych składników odżywczych, które powinny znaleźć w niej swoje miejsce.

MIT: Aby zapobiec niedoborom jodu w okresie ciąży wystarczy spożywać sól jodowaną

Jod wraz z kwasem DHA, witaminą D, kwasem foliowym i żelazem tworzy grupę 5 składników (tzw. BIG FIVE) niezbędnych dla prawidłowego przebiegu ciąży i zdrowego rozwoju malucha. Jego zadaniem jest regulacja pracy hormonów tarczycy. Zbyt mała ilość jodu w diecie przyszłej mamy wpływ negatywnie na rozwój układu nerwowego płodu oraz zwiększa ryzyko wystąpienia przedwczesnego porodu.

Jak uzupełniać braki?

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz