Jesteś w ciąży? Idź na basen!

Dlaczego pływanie jest jedną z najlepszych form aktywności w ciąży? Jakie środki bezpieczeństwa podjąć na basenie? Jakie kąpielisko wybrać najlepiej? I w co się ubrać? Dowiedz się wszystkiego z tego artykułu.

basen

Gdy jesteś w ciąży, zwłaszcza w zaawansowanych miesiącach, wszelka aktywność fizyczna może przychodzić Ci trudniej niż na początku. Wiele mam odkrywa w tym czasie, że doskonałym sposobem na zażycie odrobiny sportu, a także relaksu, jest pływanie. Jest Ci łatwiej, bo w wodzie Twoje ciało ma większą wyporność. Dlatego nie unikaj wizyty na basenie. Oto, dlaczego warto odwiedzać pływalnię regularnie, nawet do samego końca ciąży, jeśli Twój lekarz nie widzi przeciwwskazań.

Zalety pływania w ciąży

Twoje już i tak mocno obciążone w ciąży stawy i kręgosłup w wodzie odpoczywają. Gdy stoisz w wodzie się gającej do klatki piersiowej, odcinek lędźwiowy kręgosłupa, kolana biodra podtrzymują mniejszy ciężar niż na lądzie. Opór wody sprawia też, że podczas ćwiczeń Twoje ruchy są płynniejsze i tym samym mniej obciążające dla stawów niż podczas jakiejkolwiek aktywności na lądzie. Pływanie łagodzi bóle pleców i mięśni miednicy, a także poprawia nastrój. Podczas ciąży możesz uprawiać aerobik w wodzie (na specjalnych zajęciach dla ciężarnych) lub po prostu podskakiwać czy tańczyć – taka aktywność relaksuje ciało i umysł.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz