Nordic walking w ciąży

Nordic walking jest świetną formą aktywności fizycznej dla kobiet w ciąży. To bezpieczny i przyjemny sport, sprawdzający się o każdej porze roku. Jakie są jeszcze jego zalety?

ciąża

Jest dobry dla kręgosłupa

Coraz częściej spotykamy osoby w różnym wieku spacerujące z kijami narciarskimi, sport ten bardzo popularny jest wśród starszych osób, ale nie tylko, nordic walking uprawiają też dzieci, kobiety po porodzie, osoby, które się odchudzają i kobiety w ciąży. Co łączy wszystkie te grupy? Być może dolegliwości kręgosłupa. Nordic walking odciąża kręgosłup i świetnie trenuje mięśnie pleców.

Jest bezpieczny

To maszerowanie równym krokiem z jednoczesnym zaznaczaniem każdego kroku przez wbicie kija: „robiąc wykrok prawą nogą, wbijasz kij lewą ręką i lekko się odpychasz; gdy lewa noga jest z przodu, wbijasz prawy kij”. Nordic walking można porównać do połączenia marszu z jazdą na nartach biegowych. Ta technika sprawia, że wzmacniają się mięśnie nie tylko nóg, ale również pleców i rąk. W czasie uprawiania tego sportu, pracuje około 90% wszystkich mięśni Twojego ciała. „Nordic walking odciąża cały aparat ruchowy, redukuje też obciążenie kolan i pleców, uwalnia napięcia w obszarze ramion i karku, podnosi boczną ruchomość partii szyjnej i kręgosłupa, zapewnia również utrzymanie lepszej postawy marszu - staje się ona prosta i bardzo naturalna: opiera się na diagonalnym toku ruchów tułowia tzn. górna i dolna część korpusu poruszają się w przeciwnym kierunku”. Nordic walking jest bezpieczne, w końcu to spacer z kijkami, jest się na czym oprzeć trudno u o upadek, dlatego sport te trenuje tak wiele osób w starszym wieku.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz