W poszukiwaniu witamin, czyli odpowiedz na ciążowe zachcianki!

Gdy nadchodzą chłodne miesiące trudniej o sezonowe warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin. Jednak wtedy z odsieczą przychodzi ogórek kiszony.

dieta w ciąży

Warto o zdrowe dbać przez cały rok, jednak jesienią i w zimie mogłoby się wydawać, że jest znacznie trudniej. O odpowiednią ilość witamin powinnaś zadbać, szczególnie gdy jesteś w ciąży lub właśnie urodziłaś. Jednak jak odżywić organizm od środka, gdy brak świeżych owoców i warzyw.

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2012 roku, aż 56% Polek, które były lub są w ciąży, nie zmienia swoich nawyków żywieniowych. Teoretycznie przyszłe mamy wiedzą, że ich dieta powinna być bogata w warzywa (48%) i owoce (46%). Jednak jak to zwykle bywa, droga od teorii od praktyki jest dość długa. Jedynie 17% kobiet w ciąży faktycznie stara się jeść więcej warzyw i owoców. A szkoda, bo są nie tylko głównym źródłem cennych witamin i składników mineralnych, błonnika pokarmowego, ale także mają w większości niską wartość kaloryczną i znikomą zawartość tłuszczu. Zgodnie z zaleceniami specjalistów z Kliniki Położnictwa i Ginekologii Instytutu Matki i Dziecka, w codziennej diecie powinno znaleźć się około 300 g warzyw i tyle samo owoców w pierwszym oraz po 400 g w drugim i trzecim trymestrze ciąży.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz