Rola zdrowego śniadania w diecie dziecka

Dla dzieci śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Źle skomponowane lub niezjedzone śniadanie to naprawdę duży błąd.

mama i dziecko

Śniadanie jako najważniejszy posiłek dnia

Śniadanie to pierwszy posiłek, który należy zjeść w ciągu godziny po przebudzeniu. Poprawia koncentrację, pamięć, lepsze samopoczucie i zdrowie dziecka. Właśnie dlatego pierwszy posiłek w ciągu dnia nie może być byle jaki. Rano biegniemy do pracy, odprowadzamy dziecko do przedszkola lub żłobka i to sprawa, że nie zawsze staramy się o to, aby mieć czas na wspólne domowe śniadanie. Trzeba pamiętać, że dziecko stale rośnie i rozwija się, potrzebuje wartościowych składników odżywczych każdego dnia, zwłaszcza na śniadanie. Co dziecko powinno jeść na śniadanie?

Śniadanie dla dziecka prawidłowo zbilansowane

Śniadanie podnosi poziom przemiany materii i sprawia, że dziecko nie ma problemów z nadwagą. W porannym posiłku Twojego dziecka nie może zabraknąć produktów zbożowych, czyli pieczywa, kaszki lub płatków (np. Kaszka Nestlé ZBOŻAKI, składająca się z pięciu zbóż). Na drugim miejscu są produkty bogate w białko o małej zawartości tłuszczu, jak: chude lub półtłuste sery białe, niskotłuszczowe sery żółte podpuszczkowe, pleśniowe i inne, półtłuste mleko i fermentowane produkty mleczne (naturalne jogurty, maślanki, kefiry), chude wędliny, wędliny drobiowe, ryby, jajka. Dietetycy zalecają, aby śniadanie było podawane na ciepło, w formie, np. kasze na mleku, potrawy z jajek (omlety, jajecznice). Na trzecim miejscu są owoce, które mogą być dodawane do owsianek lub podawane jako ostatni produkt na śniadanie. 

Śniadanie źródłem energii dla dziecka

Śniadanie powinno dawać energię na cały dzień, dzięki temu dziecko nie będzie miało ochoty na podjadanie między posiłkami. Dziecko zjada śniadanie po kilku godzinach snu (zazwyczaj dzieci śpią od 9 do 12 godzin). Wstają z niskim poziomem glukozy, która jest paliwem dla mózgu. To paliwo powinno być pozyskiwane z wartościowych produktów. Na śniadanie nie powinno się podawać dziecku produktów przetworzonych i bogatych w cukier, nie wskazane są: płatki śniadaniowe z cukrem, w słodkiej polewie lub w czekoladzie, czekoladowe masła do kanapek, drożdżówki, batony śniadaniowe, jogurty z owocami, ciasta lub ciasteczka. Nie warto podawać parówek ani kanapek z wędlinami czy pasztetami, bo to produkty bogate w tłuszcze nasycone. 

A Wy co podajecie dziecku na śniadanie? 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz