Produkty bogate w składniki odżywcze - superfoods idealne dla ciężarnej

Nie musisz wydawać setek złotych na jagody goji, acai i komosę ryżową, by jeść wyjątkowo zdrowo.

polskie superfoods

Moda na superfoods rozgościła się u nas na dobre. Na to miano zasługują produkty spożywcze najbardziej bogate w składnki odżywcze. Problem polega na tym, że słysząc hasło "superfoods" w pierwszej kolejności wyobrażamy sobie egzotyczne ciekawostki takie jak jagody goi, czy quinoa, o których mówi się, że leczą absolutnie ze wszystkiego i zapewniają wszystko, czego nasz organizm mógłby zapragnąć. Tego typu produkty znajdują się na półkach ze zdrową żywnością i kosztują tyle, że jakby średnio zarabiający człowiek chciał na co dzień się nimi odżywiać, musiałby chyba przestać płacić za prąd i wodę!

Słuchając o tych wszystkich wodach kokosowych i nasionach chia niektóre kobiety w ciąży myślą sobie: dobrze by było w ciązy to wszystko pokupować, bo to tyle witamin i w ogóle... Pytanie: skąd na to brać. Na szczęście, drogie Supermamy, nie musicie nadwyrężać domowego budżetu, żeby wasza dieta była bogata w superfoods, ponieważ wszystko, czego potrzeba waszemu organizmowi znajdziecie w pierwszym lepszym spożywczaku. Oto lista 10 naszych rodzimych superfoods idealnych dla przyszłej mamy i rozwijającego się w niej maluszka: 

Jabłka – te popularne owoce to prawdziwa bomba witamin – jagody goji mogą się schować, zwłaszcza, że jedno jabłko ma więcej antyoksydantów niż 13 porcji soku z tych jagód. W jabłkach znajduje się 10 różnych witamin, kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, duża ilość wapnia i potasu, a także wiele innych wartościowych minerałów.

Jajka – znane od początku ludzkości źródło kwasów tłuszczowych i witaminy A. Jajka zawierają bardzo dużo żelaza, które dla kobiet w ciąży jest wręcz nieodzowne.

Orzechy – do pochrupania i korzystania z korzystania z walorów zdrowotnych. Nie do przecenienia jest bardzo wysoka zawartość magnezu, a także potasu, fosforu i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Szprotki – te małe rybki mają w sobie bardzo dużo białka oraz, tak jak wszystkie inne ryby, kwasy omega-3 tak istotne w diecie przyszłej mamy.

Ogórki kiszone – nie bez powodu stereotypową zachcianką w ciąży są kiszone ogórki. Wszystko poddawane kiszeniu zawiera sporą ilość probiotyków. Ponadto są bogate w witaminę C, a także A i K.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz