Dziecko wegetariańskie i wegańskie

Jeśli chcesz, aby Twój mały smakosz nie jadł mięsa, przeczytaj, jak zachować pożywną dietę.

dziecko

W dzisiejszych czasach coraz więcej jest wokół nas ludzi, którzy zwracają uwagę na to, co jedzą. To bardzo pozytywny trend! Wiąże się to również ze wzrostem liczby wegetarian i wegan, czyli osób, które świadomie rezygnują z jedzenia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Wiele z nich ma dzieci i chce również w nich zaszczepić chęć do bycia roślinożercą. Według amerykańskiego stowarzyszenia dietetyków, dieta wegetariańska dla dziecka może być zarówno smaczna jak i odżywcza. Bardzo ważne jest monitorowanie ilości spożywanego przez Twoje dziecko białka, które jest potrzebne do jego wzrostu i rozwoju. Jeśli dziecko chętnie je produkty mleczne i jajka, masz szczęście, bo zawierają go one bardzo dużo. Zapotrzebowanie Twojego malucha na białko to mniej więcej dwie łyżeczki serka białego, 15 gramów sera niskotłuszczowego, takiego jak mozarella lub pół szklanki mleka na jeden posiłek. Pamiętaj, że obecnie dzieci spożywają zdecydowanie za dużo białka (nawet te, które nie jedzą mięsa), więc zwróć na to szczególną uwagę, aby było go w diecie Twojego dziecka tyle, ile należy.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz