Bóle pleców po ciąży - uciążliwa dolegliwość

Co robić, gdy po porodzie ból nie znika?

ból pleców

Niemal połowa przyszłych mam doświadcza bólu pleców, mimo że już urodziła. Częściowo przyczyna jest ta sama co w okresie ciąży – rozluźnione wskutek działania hormonów węzły stawowe. Niekiedy potrzeba kilku tygodni, by mogły się one wzmocnić. Nie zapominaj, że przez 9 miesięcy twoja sylwetka uległa zmianie, a mięśnie brzucha bardzo się rozciągnęły i osłabły. Dodatkowo odkąd maluch się urodził, nosisz dziecko na rękach, kołyszesz, podnosisz, karmisz i przewijasz, co także obciąża twoje plecy. Potrzeba czasu, by twój organizm się wzmocnił i nabrał sił. Co możesz zrobić, by sobie pomóc?

  • Wzmacniaj mięśnie brzucha - gdy lekarz pozwoli na aktywność fizyczną, zacznij wykonywać proste ćwiczenia, które mogą wzmocnić brzuch i mięśnie pleców. Warto zapisać się na zajęcia dla kobiet po porodzie, na niektóre z nich można pójść nawet z maluszkiem.
  • Uważaj przy schylaniu się i podnoszeniu przedmiotów i dziecka. Schylając się, by coś podnieść, zginaj kolana i nie nadwyrężaj pleców.
  • Nie garb się. Kiedy karmisz maluszka, nie pochylaj się nad nim zbytnio. Choć pozycja może być kusząca, w dłuższej perspektywie może pogarszać stan twoich pleców.
  • Odpoczywaj, jak tylko będziesz mogła, przysiadaj na chwilę, lub się kładź. Jeśli musisz stać, opieraj jedną nogę na stołeczku, to odciąży mięśnie krzyża.

Czytaj dalej >>>

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz