Depresji poporodowej możesz zapobiec - poznaj najlepsze sposoby

Szacuje się, że około 80 proc. świeżo upieczonych mam po porodzie doświadcza wahań nastroju, natomiast około 10 proc. dotyka depresja poporodowa, która trwa od dwóch do sześciu miesięcy.

mama i dziecko

Kiedy zostajesz mamą, mogą dotknąć Cię takie problemy, jak bezsenność czy zmniejszenie popędu seksualnego, ale są to naturalne objawy. Żeby móc stwierdzić depresję, muszą wystąpić dodatkowe objawy, m.in. takie jak: przesadne zamartwianie się o stan zdrowia dziecka (kiedy nic na to nie wskazuje), osłabienie więzi z dzieckiem czy inne obsesyjne myśli związane z noworodkiem. Na szczęście depresji poporodowej można zapobiec. Poznaj najlepsze sposoby.

Śpij wtedy, kiedy Twój maluch śpi

Jest to bardzo powszechna i cenna wskazówka dla młodych mam, ale niestety lekceważona. Kiedy maluszek śpi, aktywna mama chce zrobić w tym czasie wszystko. Badania potwierdzają, że młode matki, które ucinają sobie drzemki razem dzieckiem, albo potrafią nadrobić sen w ciągu dnia z powodu nieprzespanej nocy są mniej narażone na depresje. Doktor Michael O`Hara, psychiatra z Uniwersytetu Iowa w Stanach Zjednoczonych przekonuje, żebyś nadrobiła stracony sen. Nie bój się prosić o pomoc rodzinę i znajomych, żeby przypilnowali dziecko, a Ty odpocznij. Zasługujesz na sen. - mówi.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz