Chrup paprykę!

Papryka świeża, marynowana lub chipsy paprykowe. Znajdź wiele zastosowań tego wspaniałego warzywa. Mamy dla Was przepis na domową focaccię z suszoną papryką - pycha!

focaccia

Papryka czyli „indiański pieprz” była znana i stosowana przez nich na dugo przed odkryciem Ameryki. Zmniejsza apetyt, przyspiesza spalanie tłuszczu, odmładza, poprawia nastrój. Różni się właściwościami w zależności od koloru ale każda z nich jest zdrowa.

Najlepiej wykorzystać sezon na paprykę i wykorzystywać ją w swojej kuchni w jesiennych miesiącach. W Polsce to warzywo typowe dla wczesnej jesieni. W pozostałych miesiącach możemy cieszyć się głównie importowanymi warzywami, ewentualnie ostatnimi zbiorami szklarniowymi. Możesz też zatrzymać prozdrowotne właściwości papryki z polskich, sezonowych zbiorów w formie przetworów z niej: kiszonej, marynowanej lub suszonej papryki. W sklepach można znaleźć świetną przekąskę, ale także dodatek do dań - chipsy paprykowe. Są to zdrowe, suszone plasterki papryki, bez tłuszczu i soli.

Dlaczego papryka powinna być istotnym elementem w naszej diecie?

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz