Ciążowa zachcianka – ogórek kiszony

Jeśli masz ochotę na kiszone warzywa, jedz je bez ograniczeń. Szczególnie zimą i w czasie przesilenia zimowo-wiosennego, kiedy potrzeba nam więcej odporności. Co możesz znaleźć w beczce z ogórkami kiszonymi oprócz ogórków?

ogórki kiszone

Kiszone warzywa to źródło witamin, minerałów i bakterii probiotycznych. Ponadto kiszeniny mają mniej kalorii, niż warzywa świeże, a to dlatego, że proces fermentacji zużywa większość zawartych w warzywach węglowodanów.

Jeśli wiesz, gdzie kupić dobre, nienawożone nadmiernie ogórki, kapustę, paprykę czy buraki, zakiś je samodzielnie. Kiszenie warzyw to najstarszy sposób na przedłużanie ich świeżości. Nie ma nic prostszego, a zawsze pod ręką będziesz miała zdrowy dodatek do obiadu czy kanapki. Warzywa kisi się w dużym słoju lub kamionkowym garnku. Do przyprawiania używa się soli kamiennej, czosnku, chrzanu, liścia laurowego, ziela angielskiego, suszonego kopru. Można dodać papryki czerwonej, ostrej lub słodkiej. Walory smakowe ogórków podnosi też dodanie liścia dębu, wiśni lub czarnej porzeczki.

Jakie drogocenne składniki możesz znaleźć w kiszonych warzywach?

 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz