Domowe żywienie niemowląt i dzieci

Masz dość codziennego gotowania po nocach? Kupowania drogich ekologicznych, gotowych obiadków dla dzieci? Porcjuj dania, które możesz przygotować, kiedy masz na to czas, choćby tylko raz w miesiącu i przechowuj je w zamrażarce.

mama w kuchni

Gotowanie na zapas i mrożenie poporcjowanych dań pozwoli Ci to na szybkie przygotowanie posiłku, kiedy tego potrzebujesz. Będą to posiłki pyszne i zdrowe. Tak - mrożone jedzenie nie traci wartości odżywczych.

Wszyscy znamy warzywne mrożonki i je kupujemy. Warzywa, szczególnie te, które nie absorbują dużo wody, jak pomidory czy ziemniaki, nadają się do jedzenia wiele tygodni po zamrożeniu. Po przygotowaniu posiłku i jego ostygnięciu, poporcjuj danie, zamroź i przechowuj w lodówce (jednak nie dłużej niż kilka miesięcy).

Abyś nie zapomniała, co i kiedy przygotowałaś, ponaklejaj małe karteczki z nazwą potrawy i datą przygotowania. Przy dużej ilości jedzenia w zamrażarce jest to konieczne.

Sposób przechowywania może ograniczać się do stosowania specjalnych, czystych, plastikowych pojemników lub odpowiedniej wielkości słoików (pamiętaj, że płyny zwiększają swoją objętość po zamrożeniu!).

 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz