LUNCH: Wegetariański SANDWICH z kalafiorem i szparagami. Pycha!

Kanapka wcale nie musi być nudna. Zwłaszcza teraz, gdy stragany i sklepowe półki uginają się od świeżych szparagów, sałaty i kalafiorów.

Kanapka z kalafiorem i szparagami

Na 4 kanapki potrzebujesz: 2 szklanki octu jabłkowego, 1/4 szklanki cukru, 1 łyżeczkę soli, 2 liście laurowe, 1 słoiczek buraczków (najlepiej w całości, pokrojonych w plasterki, opłukanych i osuszonych), 1 pęczek rzodkiewek pokrojonych w ćwiartki, 1/2 małego kalafiora podzielonego na różyczki, 10 szparagów pokrojonych w 3 cm kawałki, 4 ciabatty, 1/2 szklanki ricotty, 4 jajka na twardo*, pokrojone w ćwiartki, 1/4 szklanki oliwy z oliwek, 4 łyżki octu balsamicznego

Ocet, cukier, sól i liść laurowy zagotuj w niewielkim rondelku. 

Buraki przełóż do metalowej lub szklanej miseczki. Zalej 1/4 szklanki zagotowanej zalewy. Wymieszaj. Odstaw. Rzodkiewki, kalafiora i szparagi dodaj do rondelka z pozostałą miksturą. Wymieszaj i odstaw, aż zalewa zupełnie wystygnie, a warzywa lekko zmiękną. Wystarczy 30 minut. 

Ciabatty przekrój na pół, posmaruj ricottą. Warzywa podziel na cztery porcje i ułóż na bułce. Do każdej kanapki dołóż po jednym pokrojonym jajku. Polej oliwą z oliwek i octem balsamicznym. Złóż na pół i pałaszuj. 

*zamiast jajek możesz dodać pokrojone w plasterki salami lub rostbef

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz