Maluszkowe przekąski

Śniadanie, obiad, kolacja - a co pomiędzy? Zdrowe podjadanie!

snack

Śniadanie, obiad, kolacja – te trzy główne posiłki to zdecydowanie za mało, aby stworzyć zbilansowaną dietę osoby dorosłej, nie mówiąc już o małych dzieciach. Przekąski między posiłkami nie tylko nie dopuszczają do napadów wielkiego głodu i regulują przemianę materii, ale w przypadku najmłodszych także "uczą" układ pokarmowy prawidłowego funkcjonowania. Ważne jednak, aby to, co podjada dziecko między posiłkami było pełnowartościowymi przekąskami, które nie tylko dadzą maluchowi przyjemność jedzenia, ale także wyrobią zdrowe nawyki żywieniowe. Już od piątego roku życia mały łasuch powinien spożywać – podobnie jak dorosłe osoby – pięć posiłków dziennie: trzy główne oraz dwa mniejsze: drugie śniadanie i podwieczorek.

O ile śniadanie, obiad i kolacja powinny dostarczać komplet składników odżywczych, o tyle dodatkowe przekąski nie muszą być pełnowartościowymi potrawami. Najważniejsze jednak, by nie były to sztuczne słodycze ani produkty, zawierające puste kalorie, konserwanty, barwniki i wzmacniacze smaku. Najlepiej zrezygnować z żelków, lizaków, batonów czy solonych orzeszków i postawić na naturalne produkty, których dziecko może zjeść więcej bez obawy o prawidłową dla wieku wagę. Ucząc pociechę od małego dobrych nawyków żywieniowych oraz dając przykład własnym zachowaniem, rodzice nie powinni mieć problemów z "buntem żywieniowym" maluszka.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz