Mniej kilogramów po ciąży - co i jak jeść?

Każda kobieta chciałaby po ciąży jak najszybciej pozbyć się dodatkowych kilogramów. Ale zasada jest jedna – nadwagę musimy gubić powoli i z głową.

Mniej kg po ciąży

Trudno przewidzieć, ile kilogramów przybędzie nam w błogosławionym stanie. Jedne kobiety tyją niewiele, inne natomiast potrafią przybrać 20 kilogramów i więcej. Bywa, że waga wraca do normy tuż po urodzeniu dziecka, ale są kobiety, które nie mogą zgubić nawet drobnej nadwagi. Specjaliści przestrzegają przed odchudzaniem dopóki karmisz piersią. Przybierałaś na wadze przez dziewięć miesięcy, więc na pozbycie się dodatkowych kilogramów również powinnaś przeznaczyć sporo czasu – szybki ubytek masy ciała może uwolnić nagromadzone w tłuszczu toksyny, które zostaną przekazane dziecku wraz z mlekiem. Nie oznacza to, że jesteś skazana na zbędne kilogramy, które ci przeszkadzają. Oto, co możesz zrobić.

Nawyki to podstawa

„Odżywianie jest źródłem energii i składników odżywczych, koniecznych dla utrzymania funkcji życiowych całego organizmu. Jest zatem niezbędne dla życia. Ważne jest jednak, aby to, co jemy, dostarczało wartościowych, koniecznych składników budulcowych, a nie sprzyjało chorobom, co czyni np. nadmiar tłuszczu zwierzęcego, soli czy cukrów prostych. Prawidłowe nawyki jedzeniowe, w tym sposoby przygotowywania posiłków, które nie niszczą witamin, czy nie powodują ucieczki soli mineralnych, są niezwykle ważne” – przekonuje lekarz dzieci Barbara Kowalewska-Kantecka w poradniku „Pierwszy rok razem”. W polskiej kuchni wiele jest tradycyjnych nieprawidłowości takich jak zbyt duża ilość tłustego mięsa i wędlin, za dużo śmietany, a zbyt mało warzyw i owoców. Pijemy również za mało wody. Tymczasem wystarczy lekko zmodyfikować nawyki żywieniowe, aby po ciąży schudnąć skutecznie i zdrowo.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz