Placuszki kokosowo- jabłkowe z dodatkiem amarantusa

Polecamy Wam znalezione na blogu Ala`Antkowe BLW placuszki, które są źródłem prawdziwej `pyszności` oraz zdrowia. Idealne do małej rączki, ale też doskonałe na śniadanie lub podwieczorek dla całej rodziny.

placuszki

Przy okazji dzielenia się z Wami przepisem na placuszki kokosowe z jabłkami, chciałybyśmy zwrócić uwagę na jeden z ich składników - niezwykły amarantus. Warto mieć go swojej kuchni w postaci ekspandowanej (jest to forma gotowa do spożycia) i dodawać do potraw. Dlaczego?

Amarantus, choć może się wydawać, że jest modą kulinarną ostatnich lat, to jedna z najstarszych roślin uprawnych świata. Żywili się nią już 5000 lat temu Indianie w Ameryce Południowej, jej ziarna przetwarzając na mąkę, przygotowując z niej napój, liście spożywając jako warzywo, a także używając jej jako przyprawy. Do Europy amarantus przywędrował dzięki mnichowi, który wbrew woli konkwistadorów (ci uważali je za diabelskie ziele) nawracających Azteków i Inków, nie widział w niej nic złego. Musiał za to dobrze orientować się, co dobrego przynosi jej spożywanie.

Amarantus bowiem to m.in. nieprzebrane źródło żelaza - ma go więcej niż szpinak. Zjadając 100 gramów amarantusa dziennie, pokrywasz dzienne zapotrzebowanie na żelazo. Co więcej, żelazo z amarantusa jest dobrze przyswajalne. Ten fakt powinny sobie wziąć do serca kobiety w ciąży. Ze względu na wysoką zawartość dobrze przyswajalnego żelaza, amarantus bezwzględnie powinien też znaleźć się w diecie małych dzieci. Jest to produkt bezglutenowy, a więc śmiało może stać się dodatkiem do pierwszych posiłków przy rozszerzaniu diety.

Oprócz żelaza, amarantus jest także źródłem łatwoprzyswajalnego białka, a także innych minerałów: fosforu, potasu i magnezu. Zwiera również witaminy z grupy B oraz witaminy A, C i E - dobrze wszystkim znane przeciwutleniacze. Jest także źródłem jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. To zdumiewające, jak wiele dobra dla naszego zdrowia kryje się w tak maleńkich ziarenkach. A nie wymieniłyśmy tu wszystkiego.

Amarantus w postaci ekspandowanej możesz dodawać do jogurtu, owsianki, a także do naleśników, placuszków (takich, jak te z naszego przepisu) czy wypieków (na przykład muffinków).

Dalej poznaj przepis na placuszki kokosowe z jabłkami z dodatkiem amarantusa.

 

 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz