Smakołyki na poprawę nastroju - dobry humor GWARANTOWANY!

Zmęczona i smutna? Przyczyną może być zła dieta. Co powinnaś jeść, by cieszyć się życiem każdego dnia?

Constance Jablonski VOGUE Brazil

Tegoroczna zima trochę dała nam się we znaki. I chociaż za oknem piękne słońce, to nadal nie możemy otrząsnąć się z zimowej depresji. Jak się okazuje, przyczyną takiego stanu może być nieodpowiednia dieta.

Badania pokazują, że jadłospis ma wpływ na produkcję serotoniny zwanej potocznie hormonem szczęścia. Aby podnieść jej poziom, trzeba dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości aminokwasów i witaminy B3 oraz B6. Dodatkowo magnez dostarcza energii, tłuszcze pozytywnie regulują nastrój, a przeciwutleniacze wspomagają dostarczanie krwi do mózgu.

I chociaż jedzenie nie działa tak ekspresowo jak leki, efekt zmiany diety jest odczuwalny w stosunkowo niedługim czasie. Poza tym zawsze lepiej faszerować się szpinakiem niż pigułkami!

Pestki i orzechy

Jedzenie surowych, niesolonych pestek i orzechów (takich jak siemię lniane, pestki dyni i słonecznika czy ziarna sezamu) to dobry pomysł. Jeszcze lepszy, jeśli najpierw rozgnieciesz je w moździerzu i posypiesz nimi sałatki, kanapki czy jogurt. Inny sposób na wyciągnięcie dobrych tłuszczów? Tłoczone na zimno oleje, których możesz używać zamiast oliwy (do sałatek i jako przyprawy) oraz zamiast masła! Kanapka posmarowana olejem z pestek dyni smakuje naprawdę wyśmienicie! Pamiętaj tylko, że tłoczone na zimno oleje nie powinny być podgrzewane, bo tracą wówczas wszystkie dobre składniki.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz