Pampers i UNICEF w połowie drogi do wyeliminowania tężca noworodkowego na całym świecie!

Przez jedenaście lat niezwykłe maluchy wspierały kampanię Pampers i UNICEF, której celem jest zbieranie funduszy na walkę oraz całkowitą eliminację tężca noworodkowego. W 19 krajach osiągnieto już cel, pozostało jeszcze 19 krajów.

Olivier Janiak

11 października odbyło się w Warszawie spotkanie inaugurujące XI edycję wspólnej kampanii Pampers i UNICEF, dzięki której już od 11 lat, mamy, kupując pieluszki Pampers, walczą z tężcem noworodkowym na całym świecie.

Tężec noworodkowy to choroba zapomniana w krajach rozwiniętych. Dzięki szczepieniom profilaktycznym i wysokiemu poziomowi higieny życia, w krajach takich jak Polska problem nie istnieje. Niestety, tam, gdzie warunki życia są trudne, brak jest wody i swobodnego dostępu do opieki medycznej, maleństwa wciąż umierają na tę chorobę. Noworodki mogą zachorować podczas porodu, który odbywa się w niehigienicznych warunkach, na przykład przy przecinaniu pępowiny niesterylnymi narzędziami. W przypadku zachorowania, na chorobę nie ma lekarstwa, co w konsekwencji prowadzi do śmierci 49 000 nowo narodzonych dzieci - co oznacza, że co 11 minut jej ofiarą pada jeden noworodek. Objawy tężca są przerażające i żadna mama nie chce, aby jej dziecko to spotkało. Dlatego wszędzie tam (m.in. w krajach afrykańskich), gdzie UNICEF dzięki wsparciu konsumentów marki Pampers, dociera ze szczepionkami przeciw tężcowi noworodkowemu, ustawia się po nie kolejka kobiet w ciąży i matek z malutkimi dziećmi na rękach. 

Na czym polega akcja Pampers i UNICEF?

Maluchy czynią cuda, rozjaśniając świat wszystkim naokoło tak, jak dzieci potrafią! Mogą nawet uratować komuś życie, jedynie nosząc pieluszki Pampers. Za każdą paczkę pieluszek Pampers Active Baby-Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants kupioną od października do grudnia w ramach kampanii „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, marka Pampers funduje jedną szczepionkę przeciw tężcowi, pomagając organizacji UNICEF zwalczyć tężec noworodkowy (ang. MNT). Pampers i UNICEF są obecnie w połowie drogi do całkowitego wyeliminowania tężca noworodkowego na całym świecie. Chorobę udało się wyeliminować już w 19 krajach. Do osiągnięcia celu pozostało jeszcze 19 krajów zagrożonych tężcem.

Dzięki wsparciu ze strony rodzin i wspaniałych maluchów, od początku trwania kampanii Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” udało się uratować około 500 000** nowo narodzonych dzieci, a szczepionka trafiała do potrzebującej jej matki i dziecka co sekundę .

Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska, mówi:  - Przez ostatnie jedenaście lat, wsparcie ze strony marki Pampers i rodziców w znaczący sposób pomogło nam wyeliminować tę wyniszczającą chorobę. W tym okresie, liczba zagrożonych chorobą mam i dzieci zmniejszyła się o 50%, lecz pozostaje faktem, że tężec nadal zagraża 67 milionom kobiet i dzieci mieszkających w najtrudniej dostępnych rejonach najuboższych krajów świata. Tężcowi noworodkowemu łatwo można zapobiec za pomocą szczepionki, dlatego tak ważne jest, byśmy wraz z partnerami takimi jak Pampers kontynuowali wspólne wysiłki w celu wyeliminowania tej choroby na całym świecie.

W tym roku, do grona państw, w których finansowanie ze strony marki Pampers pomogło całkowicie zwalczyć tężec dołączyły Indonezja i Niger. Niestety, tężec nadal stanowi zagrożenie w 19 krajach. Kontynuując prostą kampanię „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”, finansowanie ze strony marki Pampers pomaga organizacji UNICEF całkowicie zwalczyć tężec noworodkowy we wszystkich krajach,  w których występuje choroba. Zadanie to polega na współpracy z rządami państw i współdziałaniu z organizacjami działającymi lokalnie w celu zwiększenia dostępności tej ratującej życie szczepionki.

Tegoroczną odsłonę kampanii Pampers – UNICEF "Niezwykłe maluchy", wspiera Olivier Janiak, który miał okazję odwiedzić w zeszłym roku Angolę - jeden z krajów nadal zagrożonych chorobą - i zobaczyć na własne oczy na, jak akcja "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" pomaga chronić życie mam i noworodków.

Jak mówi Olivier Janiak: – Odwiedziłem Angolę by zobaczyć, w jaki sposób wsparcie Pampers i UNICEF wpłynęło na życie ludzi w społecznościach objętych programem szczepień. Miałem okazję poznać mieszkające tam mamy i posłuchać ich opowieści. Te historie są świadectwem, jak ważna jest pomoc, którą otrzymują. Dla wielu kobiet szczepienia przeciw tężcowi to jedyna szansa na urodzenie zdrowego dziecka i czerpania radości z macierzyństwa. Wyprawa pozwoliła mi także przekonać się na własne oczy, że pomoc i opieka medyczna, którą uważamy za pewnik, nie wszędzie jak tak łatwo dostępna. Coś, co u nas jest standardem, w innych miejscach jest kwestią życia i śmierci. Dlatego już drugi rok daję tej kampanii moje mocne wsparcie i proszę wszystkie rodziny i ich niezwykłe maluszki, byśmy wspólnie zrealizowali nasz cel: wyeliminować tężec noworodkowy we wszystkich krajach na świecie.

Pomaganie jest ważne również dla nas samych. Socjolog dr Tomasz Sobierajski podkreśla moc pomagania, która wpływa na nasze samopoczucie a nawet zdrowie: - Z psychologicznego punktu widzenia pomaganie innym sprawia, że spoglądamy na swoje życie z innej, lepszej perspektywy. To pozwala nam na nabranie dystansu do spraw, które kiedyś wydawały nam się nie do rozwiązania. Nasze problemy nierzadko nikną w konfrontacji z problemami innych ludzi. Ze społecznego punktu widzenia pomagając innym, dajemy przykład otoczeniu, szczególnie dzieciom, które wychowują się głównie przez obserwację dorosłych. W procesie pomagania nie bez znaczenia jest również działanie naszego mózgu i stymulowanie ośrodka nagrody poprzez pomaganie innym, szczególnie, kiedy ta pomoc nie jest obarczona dużym kosztem. Po dobrym uczynku zazwyczaj czujemy się lepiej. Mamy poczucie, że jesteśmy lepsi, mocniejsi, a nawet… wyżsi. Podnosi się nasza samoocena, a świat postrzegamy w bardziej pozytywnym świetle. Niektóre badania dowodzą, że pomaganie innym sprawia, że stajemy się atrakcyjniejsi dla innych ludzi, wysyłając pozytywne sygnały do otoczenia. Wiele badań wskazuje również na dużą, pozytywną zależność między pomaganiem, a utrzymaniem dobrego zdrowia.

Jak można pomóc?

Kampania Pampers i UNICEF "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" rusza w październiku i będzie trwać przez 3 miesiące, a rodzice mogą wesprzeć ją na kilka prostych sposobów:

1 udostępnienie zdjęcia malucha = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde udostępnienie zamieszczonego przez Państwa zdjęcia malucha na stronie Pampers.pl w zakładce Pampers - UNICEF, marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki

1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka: Za każdy zakup paczki pieluszek Pampers Active Baby- Dry lub pieluchomajtek Pampers Pants, marka Pampers przekaże równowartość jednej szczepionki

1 obejrzenie/udostępnienie = 1 ratująca życie szczepionka: Za każde obejrzenie i udostępnienie filmu tegorocznej kampanii "Niezwykłe Maluchy" marka przekaże równowartość jednej szczepionki

Wsparcia UNICEF: Zostając stałym darczyńcą UNICEF, dołączą Państwo do tysięcy innych rodziców, którzy przekazują miesięczną darowiznę, by poprawić jakość życia tych szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo dzieci.
W ten sposób, wraz z Pampers i UNICEF pomogą Państwo ochronić wspaniałe dzieci z całego świata przed tężcem noworodkowym. www.pampers.pl; www.unicef.pl;

Od wielu lat partnerem kampanii Pampers – UNICEF, przy gromadzeniu środków na zakup szczepionek przeciw tężcowi noworodkowemu, jest firma Carrefour. Robiąc zakupy w sklepach tej sieci w okresie 2 - 14 listopada 2016, wszystkich produktów z portfolio Procter and Gamble, gromadzone są środki na walkę z tężcem noworodkowym.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz