Twoja córka to szmata, a syn to pedał i ciapaty! Jak walczyć z mową nienawiści?

Ile razy, gdy mijałaś jakiś budynek, rzucił Ci się w oczy wulgarny napis na jego fasadzie?

HejtStop

„Hejt” to działanie w internecie, które przejawia się agresją, złością i nienawiścią. „Hejt” może objawiać się poprzez obraźliwe komentarze, zdjęcia czy nagrania. Najczęściej uderza w polityków, obcokrajowców czy obecnie, w uchodźców.

Projekt „HejtStop” to inicjatywa, która została stworzona, by przeciwstawić się mowie nienawiści, która szerzy się nie tylko w internecie. Agencja VML zajęła się stworzeniem kampanii społecznej, która właśnie ruszyła. Do kampanii wykorzystano zdjęcia śpiących noworodków, a ich imiona zamieniono na określenia, takie jak: szmata, pedał czy ciapaty.

Na plakatach, oprócz słodkich niemowlaków pojawia się pytanie: „A jeśli kiedyś nazwą tak Twoje dziecko?”. 

„Kampania to początek, sercem pomysłu jest narzędzie, które umożliwia każdemu w ciągu kilku sekund zgłoszenie nienawistnych wpisów do prokuratury. Tylko to może zmniejszyć rozmiar narastającego problemu.” – wyjaśniają twórcy kampanii, agencja VML.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz