10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

O tym, że klaps to też bicie oraz o tym, że rękę na słabszego podnosi ten, kto sam jest słaby.

dziecko

`Klaps wychowawczy`, `mnie rodzice bili i jestem normalna`, `ja dostawałam klapsy i żyję` - to częste slogany powtarzane przez wielu rodziców. Rodziców, którym z łatwością przychodzi ręczne "wymierzanie sprawiedliwości" także swoim dzieciom.

Rodzice, którzy są zwolennikami wymierzania kar cielesnych często mylą ich brak z bezstresowym wychowaniem. Bezstresowe wychowanie to potoczna nazwa dla wielu systemów wychowania, które powstały na przestrzeni lat 50. - 70. ubiegłego wieku. Mówiąc w dużym skrócie, termin `bezstresowe wychowanie` określa system pedagogiczny, łączący z sobą zasady wychowania nacechowanego pobłażliwością i tolerancją, bez ocen i opinii, gdzie dziecko i jego rozwój jest w centrum. W Polsce określenie to jest używane w dużym uproszczeniu, oznaczając zazwczaj wychowanie bez zasad. I jeśli nawet w taki właśnie sposób je ktoś rozumie, to nie oznacza on wcale brak kar fizycznych. Wielu rodziców wychowuje dzieci pobłażliwie, pozwala sobie wchodzić na głowę, a i tak wymierza im kary cielesne. Dlaczego? Ponieważ właśnie bicie pojawia się w ich sposobie wychowania wówczas, gdy czują się bezradni. Gdy okazuje się, że ich sposób wychowania i podejścia do dziecka gdzieś, mówiąc kolokwialnie, nawalił, i wtedy, z tej bezsilności, lepiej "dać w tyłek".

Zaraz, zaraz, klaps to bicie?

 

Komentarze (12)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

tata
2015-04-24 11:24:52

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

Ktos kto wypisuje takie zeczy jak ten artykol pewnie nie ma dzieci albo ma i wychowuje dzieci ksiazkowo tzn. Nie ma wlasnego tego czegos co ma kazdy rodzic czegos w sobie co mu mowi jak ma postepowac z wlasmym dzieckiem. Klaps to nie bicie piescia po twarzy czy kopanie jak to niektorzy porownuja. Mam dziecko i nie musze czytac ksiazek czy jakis glupich artykolow zeby umiec wychowywac dziecko. Mam porownanie dziecka bezstresowo wychowywanego ( tlumaczenie tylko zero krzykniec a bron boze juz klap ... sa dac) a dziecka normalnie wychowywanego , roznica diametralna. Mi dziecko nie kladzie sie na ulicy,chodniku w sklepie a dlaczego bo raz tak zrobilo dostalo klapsa i juz nawet przez chwile o tym nie mysli. I zyci jest prostsz i lepsze dla obu stron. Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
2015-04-24 09:26:26

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

Ktos kto wypisuje takie zeczy jak ten artykol pewnie nie ma dzieci albo ma i wychowuje dzieci ksiazkowo tzn. Nie ma wlasnego tego czegos co ma kazdy rodzic czegos w sobie co mu mowi jak ma postepowac z wlasmym dzieckiem. Klaps to nie bicie piescia po twarzy czy kopanie jak to niektorzy porownuja. Mam dziecko i nie musze czytac ksiazek czy jakis glupich artykolow zeby umiec wychowywac dziecko. Mam porownanie dziecka bezstresowo wychowywanego ( tlumaczenie tylko zero krzykniec a bron boze juz klap ... sa dac) a dziecka normalnie wychowywanego , roznica diametralna. Mi dziecko nie kladzie sie na ulicy,chodniku w sklepie a dlaczego bo raz tak zrobilo dostalo klapsa i juz nawet przez chwile o tym nie mysli. I zyci jest prostsz i lepsze dla obu stron. Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Kinia
2015-04-24 08:08:31

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

Ktos kto wypisuje takie zeczy jak ten artykol pewnie nie ma dzieci albo ma i wychowuje dzieci ksiazkowo tzn. Nie ma wlasnego tego czegos co ma kazdy rodzic czegos w sobie co mu mowi jak ma postepowac z wlasmym dzieckiem. Klaps to nie bicie piescia po twarzy czy kopanie jak to niektorzy porownuja. Mam dziecko i nie musze czytac ksiazek czy jakis glupich artykolow zeby umiec wychowywac dziecko. Mam porownanie dziecka bezstresowo wychowywanego ( tlumaczenie tylko zero krzykniec a bron boze juz klap ... sa dac) a dziecka normalnie wychowywanego , roznica diametralna. Mi dziecko nie kladzie sie na ulicy,chodniku w sklepie a dlaczego bo raz tak zrobilo dostalo klapsa i juz nawet przez chwile o tym nie mysli. I zyci jest prostsz i lepsze dla obu stron. Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
miał
2015-04-24 07:46:58

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

Ludzie ale tu nie chodzi o to, że dziecko się sprzeciwi i już masz je trzaskać w tyłek. W ekstremalnych momentach, które zdarzają się większości dzieci (patrz - mamo chcę tą zabawkę!!!! po czym dziecko kładzie się i uderza w podłogę piąstkami) trzeba zareagować tak, aby dziecko zapamiętało, że nie może się już tak zachować. Uważam, że w takich momentach klaps jest dobry, bo tłumaczenie: Mariuszku ale mamusia nie kupi ci tej zabawki bo nie ma pieniążków, zostanie z ... byte większym krzykiem (a w obecnych czasach nawet agresją dziecka do rodzica, bo przecież wychowują mnie bezstresowo wiec mogę wszystko!) Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
ruda
2015-04-23 18:16:22

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

bylam bita jako dziecko i jako nastolatka. Bil mnie ojciec - matka nigdy. Wynik? Matke szanuje, mam z nia swietny kontakt i jako dziecko lat 10 w gore to jej balam sie bardziej gdy cos zbroilam. Dlaczego? Bo moglam dostac szlaban, bo widzialam ze sie zawiodla i to bylo dla mnie przykre, a bicie ojca w pewnym momencie wywolywalo tylko agresje. Z nia rozmawialam, ojca unikalam i zaczelam robic mu po zlosci, stawiac sie. Nie zalezalo mi na tym, co sobie o mnie pomysli i czy sie mna interesuje, byle ... uniknac bicia. Zalezalo mi na tym, zeby to matka byla ze mnie dumna i zeby postepowac tak, jak tego oczekiwala i jak mnie uczyla. Bicie moze skutkuje, ale tylko na chwie - pozniej tracisz kontakt z dzieckiem i jakakolwiek wladze wychowawcza. Za to jest duzo innych metod, ktore dzialaja na dziecko, nie niszczac psychiki przy okazji... Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
zyta
2015-04-25 18:35:37

Podpisuje sie dwoma rękami !!. Masz rację i wiem to z własnego doświadczenia. Jak strasznie boli takie lanie i to nie fizycznie ale w duszy i gdzieś tam w środku. Taki "zwykły klaps" też boli, czasem nawet bardziej.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
2015-04-23 16:16:38

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

bylam bita jako dziecko i jako nastolatka. Bil mnie ojciec - matka nigdy. Wynik? Matke szanuje, mam z nia swietny kontakt i jako dziecko lat 10 w gore to jej balam sie bardziej gdy cos zbroilam. Dlaczego? Bo moglam dostac szlaban, bo widzialam ze sie zawiodla i to bylo dla mnie przykre, a bicie ojca w pewnym momencie wywolywalo tylko agresje. Z nia rozmawialam, ojca unikalam i zaczelam robic mu po zlosci, stawiac sie. Nie zalezalo mi na tym, co sobie o mnie pomysli i czy sie mna interesuje, byle ... uniknac bicia. Zalezalo mi na tym, zeby to matka byla ze mnie dumna i zeby postepowac tak, jak tego oczekiwala i jak mnie uczyla. Bicie moze skutkuje, ale tylko na chwie - pozniej tracisz kontakt z dzieckiem i jakakolwiek wladze wychowawcza. Za to jest duzo innych metod, ktore dzialaja na dziecko, nie niszczac psychiki przy okazji... Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Gxxx
2015-04-23 18:33:20

Naprawdę uważasz, że dziecko, które nie jest bite, jest lub będzie "cipą"??? Bicie dziecka (tak, nawet "zwykły klaps") jest oznaką słabości. Zakładam, że jeżeli masz partnera, to jest on od Ciebie silniejszy. Gdybyś pokłóciła się z nim i ten by Cię uderzył, to co? Też byś sobie tłumaczyła, że zasłużyłaś i nie dała zrobić z siebie "cipy"? No chyba nie. Tak właśnie jest z biciem dzieci - dorosły nie posiada argumentów,więc wykorzystuje to, że jest silniejszy. Nie rozumiem, jak można zrobić coś takiego własnemu dziecku.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Paula
2015-04-23 14:13:26

re: 10 powodów, dlaczego nie wolno podnosić ręki na dziecko

Zgadzam się, nie wolno bić! Ja sama mam córkę, która czasem jest nazbyt uparta i się czasem nie słucha, ale to nie powód, by ją bić. Jako dziecko byłam (i jestem) osoba wrażliwą. Sama byłam bita, pamiętam ciągły stres, strach przed zrobieniem czegoś źle, opuściłam się w zwykłych dziecięcych aktywnościach, zamykałam w sobie, nie czułam dziecięcej radości. Ciągły lęk doprowadził u mnie od choroby psychicznej, z którą zmagałam się bardzo długo, obniżył poczuc ... ie własnej wartości. Jako bite dziecko czułam sie jak ZERO! Dopiero od kilku lat znajduję w sobie radość. Nie wyobrażam sobie jak podle bym się czuła, gdybym mojemu dziecku mogła zrobić taką krzywdę, jaką zrobiono, bijąc, mnie! Czytaj więcej...

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Anonim
2015-04-23 16:23:34

Cip?

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz