Kolejny powód, by nie dawać dziecku tabletu

Rodzice coraz chętniej dają dzieciom do zabawy telefony i tablety, a naukowcy ostrzegają.

tablet i dziecko

Choć to niewinna zabawa naukowcy wciąż przestrzegają, że może przynosić więcej szkody niż pożytku. Specjaliści bija na alarm, że dzieci poniżej 2 roku życia w ogóle nie powinny mieć styczności z wyświetlaczami. Zalecają także, by nie dawać dzieciom smartfonów i tabletów do zabawy, a teraz odkryli kolejny powód, by tego nie robić.

Statystyki są niepokojące. Według badań PAS ponad jedna trzecia dzieci, które jeszcze nie ukończyły roku, bawiła się już smartfonem lub tabletem. Przed ukończeniem dwóch lat wszystkie dzieci, które wzięły udział w badaniu, używały urządzeń mobilnych i elektronicznych. Co gorsza, dzieje się to za przyzwoleniem rodziców. Z badania wynika, że niemal trzy czwarte rodziców pozwala dzieciom bawić się urządzeniami mobilnymi w czasie, gdy ma coś do zrobienia w domu, 60% podczas robienia zakupów, 65% żeby uspokoić dziecko, a 29% używa komórki do usypiania dziecka.

Pierwsze dwa lata życia twojego malucha to bardzo intensywny rozwój. Mózg nie tylko zwiększa swoją objętość trzykrotnie, ale rozwija się bardzo intensywnie. To, w jaki sposób zależy na jakie bodźce "narażone" jest dziecko.

Wyniki badań dr Jenny Radesky z Uniwersytetu w Bostonie potwierdzają, że nadmierna i niekontrolowana stymulacja rozwijającego się mózgu dwu- i trzylatka, która wynika z jego częstych kontaktów z urządzeniami mobilnymi i nowymi technologiami, opóźnia jego rozwój funkcji poznawczych, a także prowadzi do deficytu funkcji wykonawczych. W tym wieku dzieci powinny badać otaczający je świat, będąc w ciągłym ruchu. Siedzenie w miejscu i bycie pod wpływem takiego bodźca jak ekran jest bardzo nienaturalne. Wpływa to niekorzystnie na układ mięśniowo-szkieletowy dzieci. Maluchy, które głównie bawią się telefonami i tabletami, nie mają odpowiednio do wieku rozwiniętych mięśni dłoni, gdyż za mało rysowały czy trenowały motorykę mniejszą w innych zabawach manualnych.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz