Co i jak jeść, kiedy spodziewasz się dziecka - PORADY DIETETYCZKI

– Nałóż sobie jeszcze kawałek tortu, teraz musisz jeść za dwoje! Słyszałyście kiedyś taką zachętę? Pora obalić mit podwójnej porcji. Ciąża to okres jedzenia dla dwojga, a nie za dwoje! Dowiedz się z artykułu, jak powinny wyglądać teraz Twoje śniadania, obiady i kolacje.

ciąża

Posiłki spożywane podczas tych szczególnych 9 miesięcy powinny być przede wszystkim odpowiednio zbilansowane. Dobrze skomponowana dieta, bogata w witaminy i składniki odżywcze, ma znacznie nie tylko dla prawidłowego rozwoju płodu, ale może też mieć duży wpływ na późniejsze życie naszego dziecka. Dobrze odżywiając się w ciąży możesz na przykład zapobiec występowaniu alergii pokarmowych u maluszka. Na jakie produkty zatem powinnyśmy zwrócić szczególną uwagę podczas codziennych zakupów?

Warto podkreślić, że ciąża to „czas gromadzenia zapasów”, składających się z witamin, składników mineralnych oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które będą potrzebne organizmowi do wytwarzania pełnowartościowego mleka w czasie laktacjiwyjaśnia dr Katarzyna Okręglicka, dietetyk z Uniwersytetu Warszawskiego – Do niedawna funkcjonowało nieprawidłowe przekonanie, że kobieta w ciąży powinna jest dwa razy więcej niż zwykle, czyli około 4 tysięcy kalorii. To zdecydowanie za dużo!  Zapotrzebowanie na energię wzrasta tylko o 360 kalorii dziennie w II trymestrze ciąży i o 475 w III trymestrze.

Trzeba jednak pamiętać o tym, aby tych dodatkowych kalorii nie uzupełniać przez bezkarne podjadanie czekoladowych batoników. Zamiast sięgania po słodkie przekąski, powiększmy nasz jadłospis o 200 g warzyw, 100 g owoców i produktów mlecznych oraz 70 g mięsa. W III trymestrze dodajmy do tego kromkę chleba.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz