Cynamon zamiast cukru

Jedną z przypraw, która na stałe powinna zagościć w jadłospisie Twojego dziecka, jest cynamon. Jedno z jego prozdrowotnych działań to zapobieganie cukrzycy.

jabłka z cynamonem

Jak to działa? Cynamon najprawdopodobniej zawiera aktywny związek, który spowalnia procesy trawienne, zostawiając ciału więcej czasu na rozkład węglowodanów które podnoszą poziom cukru we krwi. Badania w tej dziedzinie są dość świeże i naukowcy wciąż prowadzą studia nad wpływem cynamonu na cukrzycę.

Jednaj już dziś wiadomo, że cynamon może zmniejszyć poziom cukru we krwi, gdy dodaje się go do żywności lub napojów. W jednym z badań, u osób z cukrzycą typu II, które zażywały 1,6 grama cynamonu dziennie (równowartość pełnej łyżeczki) po  miesiącu zaobserwowano spadek poziomu glukozy we krwi, u niektórych nawet o 29%.

Pamiętaj też o antybakteryjnych właściwościach tej przyprawy oraz jej mocy rozgrzewającej.

Obecność cynamonu w diecie dziecka zdziałać może wiele dobrego, ale nie zastąpi zmiany stylu życia. Zamień maluchowi jedną łyżeczkę cukru dziennie na łyżeczkę cynamonu. I nie uspokajaj sumienia płatkami śniadaniowymi z cynamonem. To zwykłe słodycze.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz