Drugie śniadanie - drugi najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Poznaj 5 zasad życia w zdrowiu i dobrej kondycji!

Kasia Glinka

5 posiłków dziennie

Zasada nr 1 głosi, że należy spożywać 5 posiłków dziennie, zachowując między nimi 3-4 godzinne przerwy. Regularność posiłków i odstępy między nimi nie obciążą żołądka, zapewnią stały dopływ energii, nie spowodują nagłych napadów wilczego głodu. Jeśli zapamiętasz tę zasadę, Twoje ciało odwdzięczy Ci się smukłą sylwetką, dobrym samopoczuciem i sprawnym myśleniem! 

Do szkoły po śniadaniu i z drugim śniadaniem

Czy wiesz, że dzieci, które jedzą drugie śniadanie otrzymują wyższe oceny od swoich rówieśników, którzy drugiego śniadania nie jedzą?  I to o półtorej stopnia! Jeżeli często czujesz się zmęczony, nie możesz się skupić na lekcji, wydaje Ci się, że nie potrafisz się uczyć – przyjrzyj się swojej diecie. Mózg nie funkcjonuje prawidłowo ani w stanie głodu ani w stanie silnego przejedzenia. Zacznij dzień od królewskiego śniadania i pamiętaj o drugim śniadaniu w szkole! Później obserwuj, jak Twoje stopnie pną się do góry!

Ambasadorką kampanii Jem Drugie Śniadanie jest Katarzyna Glinka - znana i lubiana aktorka. Jak łatwo się domyślić, przywiązuje ona wagę do zdrowego jedzenia. Jak wygląda jej codzienna dieta? Sama mówi o tym tak:

Oczywiście, że przywiązuję wagę do jedzenia! To, co i jak jemy, jest przecież niesamowicie ważne! Jestem zdania, że najlepsza z diet to dieta 5 posiłków, uwzględniająca drugie śniadanie, o którym niestety większość zapomina. Poprzez kampanię Jem Drugie Śniadanie, chcemy wraz z innymi jej ambasadorami pokazać, że noszenie pudełka z kanapką daje niesamowite korzyści dla naszego zdrowia i samopoczucia. Zawsze mam przy sobie drugie śniadanie, dzięki czemu  unikam niepohamowanych napadów głodu i podjadania przypadkowych przekąsek. Tego samego uczę mojego syna i muszę przyznać, że są już efekty.  Jem dużo warzyw i owoców, nie zapominam o piciu wody. Mam też taką zasadę, nie łączę tłuszczów z węglowodanami, więc jeśli jem mięso, to tylko z warzywami, jeśli sałatę to bez pieczywa.

Minimum 1,5 litra wody dziennie

Człowiek to nie kaktus. Bez wody ani rusz! Opiekowałeś się kiedyś jakąś roślinką? Podlewałeś ją i obserwowałeś jak rośnie? No właśnie… Twoja roślinka dostała wodę. Czemu Ty, zamiast wody miałbyś wypijać słodkie, gazowane napoje? Nie jesteś gorszy od roślinki! Popijaj wodę małymi łykami przez cały dzień, nawet gdy nie odczuwasz pragnienia. Jeśli boli Cię głowa – napij się wody, ból głowy to najczęściej objaw odwodnienia. Ciało człowieka to głównie woda. Jeśli jej nie pijesz – usychasz. Pamiętaj! Woda to życie!

Warzywa i owoce to podstawa

Zaleca się spożywanie 3 porcji warzyw i 1 porcji owoców w ciągu dnia. Ale czy wiesz, ile to porcja? 1 sztuka? No tak… Ale jedno jabłko to trochę więcej niż 1 jagoda. Tutaj przyda Ci się własna dłoń. Ułóż ją tak, aby przybrała formę miseczki – oto Twoja miarka! Tyle, ile mieści się w Twojej garści to porcja warzyw i owoców. Pamiętaj również o różnorodności diety. 3 pomidory w ciągu dnia to raczej kiepski pomysł…

Aktywność fizyczna

Ruch jest podstawą zdrowia! Wydłuża życie i poprawia samopoczucie. Nieużywane mięśnie wiotczeją i zanikają. Nie chcesz chyba być młodym staruszkiem? Zadbaj o aktywny wypoczynek. Wskocz na rower, rolki, potańcz, poskacz, pobiegaj! Wybierz coś, co sprawia Ci przyjemność. Niech aktywność fizyczna będzie celem samym w sobie a efekty przyjdą, zanim się obejrzysz! Czy wiesz, że aktywność fizyczna jest jedną z technik relaksacji? Jeśli towarzyszy Ci stres i napięcie, wyładuj negatywne emocje dając sobie porządny, sportowy wycisk!

Więcej o dobrym nawyku jedzenia drugiego śniadania dowiesz się na stronie kampanii Jem drugie śniadanie TUTAJ>>>.

 

 

 

 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz