Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią poprzez żywienie?

Przepisy edukatorów żywieniowych programu `Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy`.

mama i dziecko

Wraz z jesienią zwiększa się ryzyko przeziębień i infekcji. Niedobór witaminy D, mniej warzyw i owoców w diecie, ochłodzenie – to tylko niektóre z czynników, które mogą przyczyniać się do częstszych zachorowań najmłodszych w tym czasie. Układ odpornościowy dziecka jest niedojrzały i wymaga wsparcia, które stanowić powinien przede wszystkim właściwy sposób żywienia. Które warzywa najlepiej smakują jesienią i co podawać maluchowi z myślą o wzmacnianiu odporności?

Suplementacja witaminy D

Bez względu na to, ile czasu dziecko spędzało na świeżym powietrzu w trakcie wakacyjnych, słonecznych dni, od września należy powrócić do suplementacji przez dziecko witaminy D w dawce 600-1000 IU na dobę i kontynuować ją do przez cały okres jesienno-zimowy, aż do kwietnia. Warto także włączyć do diety produkty będące źródłem tej cennej dla odporności witaminy: tłuste ryby (śledź, makrela, łosoś, sardynki), żółtko jaja, mleko czy tłuste sery. 

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz