Kupuj tylko bezpieczną żywność!

Czyli jaką? Organizm dziecka ma pod tym względem szczególne wymagania.

w kuchni

Światowa Organizacja Zdrowia przy okazji obchodzonego niedawno Światowego Dnia Zdrowia przypomniała o podstawowych zasadach utrzymania bezpieczeństwa żywności: zachowaniu higieny, oddzielaniu żywności surowej od przegotowanej, starannym przygotowywaniu posiłków, przechowywaniu żywności w odpowiedniej temperaturze i korzystaniu z wody i produktów żywnościowych ze sprawdzonych źródeł. Szczególnego znaczenia nabierają te zasady w odniesieniu do żywności przeznaczonej dla najmłodszych.

Jak wybierać?

Wybierając produkty dla niemowlęcia lub dziecka, należy szczególną uwagę zwrócić na ich jakość i źródło pochodzenia. Układ trawienny i wydalniczy dziecka w pierwszych latach życia, tak jak cały jego organizm, jest nie w pełni dojrzały. Może nie poradzić sobie z trawieniem wszystkich składników, a co więcej – o wiele silniej reaguje na ich nadmiary i niedobory oraz na potencjalne zanieczyszczenia. Pamiętajmy, że w trakcie pierwszych 1000 dni życia dziecka trwa proces tzw. programowania żywieniowego. Od samego początku możemy mieć wpływ na kształtowanie się metabolizmu dziecka ale również wyrobić u niego prawidłowe lub nieprawidłowe nawyki żywieniowe. Możemy też decydować, czy żywność, którą spożywa, jest dobrej czy złej jakości. Wszystko to ma szczególne znaczenie, bo od naszego postępowania w tym krytycznym okresie rozwoju dziecka w dużej mierze zależy jego przyszłe zdrowie.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz