Kwasy OMEGA-3 FAKTY I MITY

Przyjmowanie kapsułek z omega-3 zaleca się przed zajściem w ciążę i w jej trakcie. Podsuwa się je mamom karmiącym piersią, wzbogaca nimi sztuczne mieszanki mleczne dla niemowląt. Co powinnyśmy wiedzieć o kwasach omega-3? Przeczytaj ten artykuł i zobacz, jakie produkty spożywcze są bogatym jego źródłem.

mama

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe, należące do grupy Omega-3 stanowią materiał budulcowy tkanek i narządów wewnętrznych. Pobudzają układ sercowo-naczyniowy oraz pełnią kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu systemu nerwowego m.in. podczas życia płodowego oraz we wczesnym dzieciństwie. Są jednak przypadki, kiedy ich określona postać spożywcza nie dla każdego organizmu jest bezpieczna.

Czy faktycznie mogą mieć zdolność do przekształcania się w związki uszkadzające komórki i DNA i zwiększać ryzyko powstawania nowotworów? Informacji na temat Omega-3 jest wiele, wśród nich obok tych potwierdzonych naukowo są także te domniemane i niezweryfikowane. Któremu stanowisku zaufać? Co jest mitem, a co prawdą? Masz prawo wiedzieć – bądź świadomym konsumentem!

Zanim jednak  odpowiemy na pytanie, co jest wiarygodne, oparte na rzetelnym źródle, a co na przekazie marketingowym, zwróćmy uwagę na to, jak faktycznie wygląda podaż kwasów wielonienasyconych w diecie polskiego społeczeństwa.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz