Naturalne źródła energii dla Twojego organizmu!

Energia jest ważna dla naszego organizmu oraz odpowiedniego funkcjonowania.

Ważne jest jednak, by dostarczać ją z głową. Same słodycze i słone przekąski, mimo bogactwa węglowodanów i tłuszczów, nie wystarczą nam w codziennej diecie. Tym bardziej, że spożywanie ich w dużych ilościach może przyczynić się do powstawania wielu chorób. Warto więc rozejrzeć się za zdrowym "paliwem" dla naszego organizmu. Z pewnością do tej kategorii możemy wpisać warzywa, owoce oraz inne rośliny o drogocennych właściwościach.

Z czego bierze się energia?

W komórkach naszego organizmu zachodzą skomplikowane procesy, w czasie których spożywane przez nas pokarmy zamieniane są na energię, potrzebną do prawidłowego rozwoju oraz funkcjonowania naszego ciała. Głównym paliwem dla nas są oczywiście węglowodany oraz tłuszcze, a także białka i alkohole. Węglowodany i alkohol zużywają się szybko, białko praktycznie w ogóle nie jest przetwarzane na energię, chyba że skończą się zapasy węglowodanów. Najlepszym źródłem energii są więc tłuszcze, które odkładają się w ciele w postaci tkanki tłuszczowej.

Naturalne źródła energii - zdrowa alternatywa

Pamiętajmy, że nawet jeśli węglowodany mogą dostarczyć nam potrzebną energię, powinniśmy spożywać je z umiarem. A już na pewno musimy unikać produktów, w których występuje duża zawartość cukru rafinowanego. Prócz dodatkowych kalorii nie dostajemy żadnych wartości odżywczych.

Co wybrać zamiast słodkich czy słonych przekąsek? Najlepszą alternatywą będą oczywiście owoce, warzywa oraz inne rośliny pełne wartości odżywczych. Podajmy więc kilka przykładów:

  • Rokitnik - owoce rokitnika wyglądem przypominają trochę jarzębinę. Zawierają one dużo łatwo przyswajalnej witaminy C. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy roślina ta ma właściwości antynowotworowe i przeciwzapalne. Kiedyś używano go także w leczeniu choroby popromiennej.
  • Zielony jęczmień - jest to jedna z najbardziej popularnych ostatnio roślin, która przez wielu używana jest do przygotowania pysznych koktajli. To doskonałe źródło witamin z grupy B, antyoksydantów, żelaza, wapnia, cynku oraz magnezu. Zawiera on także rozpuszczalny błonnik pokarmowy, który przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie i obniża stężenie cholesterolu.
  • Spirulina - to szmaragdowozielona alga, która jest niezwykle bogata w substancje odżywcze. Przede wszystkim bogata jest w wysokowartościowe białko (3 razy więcej niż mięso!), które nie tylko jest materiałem budulcowym, ale także wyrównuje poziom cukru we krwi.

To tylko kilka, z wielu niezwykłych roślin, które mogą zdziałać cuda w naszym organizmie. Warto wymienić tu również szpinak, jarmuż, aronię czy chociażby jagodach goji. O właściwościach tych oraz innych roślin poczytacie na stronie: naturapluszdrowie.pl.

Dla kogo suplementy?

Jeśli mamy problem z dostępnością produktów, które bogate są w wiele cennych minerałów oraz witaminy, pomyślmy o suplementach. Co prawda, nie zastąpią one naszej diety i nie mogą być stosowane zamiast posiłków, ale warto w ten sposób uzupełnić ewentualne niedobory witamin i składników odżywczych. Duży wybór suplementów znajdziecie na stronie: ekamedica24.pl.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz