Witamina C - dlaczego jest taka ważna?

Czy wiesz, że… wbrew potocznemu przekonaniu, cytryna nie stanowi najbogatszego źródła witaminy C? Czarna porzeczka zawiera aż trzy razy więcej tego cennego składnika. Ponadto bogate w witaminę C są też owoc dzikiej róży, czerwona i zielona papryka, brukselka, kalafior, szpinak, pomarańcze, pomidory i kapusta. Co jeszcze warto wiedzieć o tej witaminie?

dziecko

Prawidłowo funkcjonujący układ immunologiczny stanowi najskuteczniejszą ochronę naszego organizmu przed różnego rodzaju czynnikami chorobotwórczymi, m.in. bakteriami i wirusami, będącymi przyczyną infekcji i przeziębień, nasilających się szczególnie w okresie jesiennej słoty. Jednym z kluczowych czynników budujących naturalną odporność człowieka jest zbilansowana, bogata w witaminy i składniki mineralne dieta. Jej nieodłącznym elementem powinny być warzywa i owoce bogate w witaminę C, która aktywizuje system odpornościowy naszego organizmu i wspiera jego działanie już na poziomie komórkowym.

Odkryte niewiele ponad 100 lat temu witaminy to związki organiczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu - odpowiadają za właściwy przebieg zachodzących w nim procesów metabolicznych, warunkując nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Wśród całego wachlarza drogocennych składników największą popularnością cieszy się witamina C, zwana również kwasem askorbinowym. Ten rozpuszczalny w wodzie związek chemiczny, będący pochodną glukozy, powszechnie uznawany jest za sprzymierzeńca funkcji obronnych organizmu oraz środek zapobiegający infekcjom i łagodzący objawy przeziębienia.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz