Zdrowy rytm życia przyszłej mamy i mamy karmiącej

Zdrowa dieta, relaks fizyczny i psychiczny - o to powinna zadbać świeżo upieczona mama.

ciąża

Każda kobieta ma własny rytm dyktowany przez ciało i duszę. Podążanie zgodnie z nim jest dla niej wyzwaniem, szczególnie w okresie ciąży i karmienia, kiedy organizm poddawany jest intensywnym przemianom. Jak odnaleźć w tym czasie rozwiązania, które odpowiedzą na spersonalizowane potrzeby kobiety i jej dziecka? Na to pytanie odpowiadają eksperci.

Podstawą równowagi ciała i umysłu kobiety w ciąży oraz okresie laktacji jest zrównoważona dieta – dobra dla malucha, ale przynosząca korzyści także mamie. Odpowiedni jadłospis musi być urozmaicony i zawierać różnorodne produkty dobrej jakości, a posiłki powinny być spożywane regularnie.

O prawidłowe odżywianie się należy zadbać już w okresie planowania ciąży, a w czasie jej trwania warto jednak przestrzegać kilku wskazówek:

W I trymestrze zapotrzebowanie energetyczne u kobiety w ciąży nie zmienia się. Przyszła mama powinna szczególnie zwiększyć ilość spożywanych warzyw i owoców - im więcej witamin zawiera codzienna dieta, tym lepiej. 

W II i III trymestrze ilość kalorii dostarczanych do organizmu powinna wzrosnąć średnio o 300-450 kcal. W tym czasie, w ciągu tygodnia, warto uwzględnić spożywanie 2-3 porcji ryb morskich, bogatych w białko, witaminy

A i D, jod oraz cenne kwasy omega-3. Należy zadbać też o odpowiednią podaż wapnia i witaminy B2, dzięki zwiększeniu spożycia mleka i produktów mlecznych. 

W okresie laktacji trzeba zwiększyć kaloryczność diety o ok. 500-600 kcal oraz spożywać produkty lekkostrawne oraz bogate w niezbędne witaminy i składniki mineralne m.in. w odżywcze białko oraz kwasy tłuszczowe omega-3.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz