Nie tylko od święta! Dlaczego warto jeść ryby?

Jakie ryby są najlepsze dla kobiet w ciąży i najmłodszych dzieci?

Ryby w diecie

Ryby należy włączać do diety już od najmłodszych lat. 

Według zaleceń WHO każdy z nas powinien jeść ryby regularnie, ok. 1-2 w tygodniu, niestety jak pokazują badania, tylko 4% Polaków wybiera rybę na obiad. Na zalecaną ilość ryb w diecie w szczególności powinny zwrócić uwagę kobiety w ciąży, kobiety karmiące piersią oraz rodzice najmłodszych dzieci. Mięso ryb stanowi źródło cennych składników odżywczych, przede wszystkim kwasów tłuszczowych omega-3, potrzebnych dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, odpornościowego i krwionośnego. Warto wiedzieć dlaczego i jakie ryby najlepiej dostarczać organizmowi już od najmłodszych lat.

Jakie ryby są najlepsze dla kobiet w ciąży i najmłodszych dzieci?

Ryby różnią się zawartością składników odżywczych. Na różnice w mięsie mają wpływ takie czynniki jak: gatunek czy rodzaj ich pożywienia. Ryby można podzielić na ryby morskie i słodkowodne, te pierwsze są bogatsze w kwasy tłuszczowe omega-3.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz