Zasady odżywiania matki karmiącej piersią

Odpowiednie odżywianie zapewni pełnowartościowy pokarm dla dziecka i ułatwi młodej mamie pozbycie się zbędnych kilogramów.

żywienie matki karmiącej

Ciąża sprawia, że nawyki żywieniowe przyszłej mamy zmieniają się. Po urodzeniu dziecka zmiany, które zostały wprowadzone powinny być dalej praktykowane. Z kolei jeśli w czasie ciąży przyszła mama nie odżywiała się zbyt dobrze, okres karmienia piersią to dobra okazja, by poddać swoją dietę całkowitej przemianie.

Odżywianie w czasie karmienia piersią – dlaczego tak ważne?

Dieta poporodowa może być mniej restrykcyjna niż dieta ciążowa, powinna jednak spełniać kilka podstawowych warunków. Musi zaspokajać zapotrzebowanie energetyczne organizmu, umożliwiać wytwarzanie pokarmu, a także pozwalać na stopniowe redukowanie nabytych podczas ciąży kilogramów. Prawidłowe odżywianie przyspieszy również rekonwalescencję po porodzie.

Nieprawidłowa dieta może obniżyć ilość wytwarzanego pokarmu lub jego jakość i spowodować niedobory w organizmie matki. Aby do tego nie dopuścić, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz