Dieta w ciąży. Co jeść, żeby nie przybierać zbędnych kilogramów?

Czy ciężarnej naprawdę wolno jeść wszystko? Jak jeść, by nie utyć?

jedzenie w ciąży

Ciąża to czas wyjątkowy. Chce się więc go wyjątkowo świętować, a na wyjątkowe świętowanie najlepsze jest oczywiście wyjątkowe jedzenie. Czy jednak wszystko jest dozwolone?

Co powinna zawierać dieta ciężarnej?

  • pełnoziarniste pieczywo, makaron i brązowy ryż, które są źródłem węglowodanów. Produkty te dostarczają energii, witamin, składników mineralnych, a także błonnika;
  • świeże owoce i warzywa, które również są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika
  • mięso, ryby, jaja, orzechy, rośliny strączkowe, mleko i jego przetwory. Dostarczają nie tylko białka, ale także żelaza i wapnia;
  • tłuszcze roślinne (oliwa, olej), najlepiej w postaci dodatku do sałatek;
  • witaminy i składniki mineralne.

Czego lepiej unikać?

Tu nie ma żadnych rewelacji – należy unikać dokładnie tego, czego unikać się powinno również i bez ciąży – głęboko smażone potrawy, słodycze, tłuste smakołyki ciąży raczej nie zaszkodzą dziecku, lecz pamiętaj, że po ciąży z pewnością będziesz chciała wrócić do idealnej figury – a w ciąży dobrze się je, lecz po ciąży gorzej się zrzuca.

To, z czego bezwzględnie trzeba zrezygnować to sery pleśniowe, surowe ryby i surowe mięso. O ile w innym klimacie kobiety jedzą z powodzeniem sery pleśniowe, o tyle w naszym klimacie należy na to jednak uważać.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz