Joga dla ciężarnych. Co należy o niej wiedzieć?

Czy ciężarna może pozwolić sobie na ćwiczenie jogi? Czy to bezpieczne?

ciąża

Bezpowrotnie minęły czasy, gdy ciąża była traktowana jako niedyspozycja, wykluczając z tego powodu pełne uczestnictwo kobiety w codziennych aktywnościach. Niewątpliwie jest to w największej mierze zasługa blogerek, które propagują bycie fit  i prowadzenie zdrowego stylu życia, nie tylko zresztą w czasie ciąży. Jedną z najbardziej przełomowych kwestii jest zdecydowanie sportowa aktywność ciężarnych, która jeszcze kilkanaście lat temu była nie do pomyślenia.

Czy ciężarna może uprawiać sport?

Lekarze są zgodni – sport w ciąży to samo zdrowie! Do najbardziej polecanych aktywności zaliczyć można pilates, basen oraz właśnie jogę. Specjaliści podkreślają – kobiety prowadzące aktywny tryb życia przed ciążą nie muszą rezygnować z aktywności w czasie ciąży. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby kobiety, które nigdy nie uprawiały sportu, zaczęły ćwiczyć – wystarczy dobrać intensywność treningu do kondycji i możliwości fizycznych. W tym przypadku joga jest świetnym rozwiązaniem. W każdym średnim i wielkim mieście rynek nasycony jest bogatą ofertą dla zainteresowanych, dlatego przyszła mama bez wysiłku znajdzie zajęcia skierowane specjalnie dla kobiet ciężarnych.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz