Starasz się o dziecko? O tych rzeczach zapomnij!

Do odstawienia fast foody, do wpisania na listę więcej owoców... a co z zielonymi warzywami? Sprawdź!

kobieta w ciąży

Coraz więcej kobiet stara się przygotować na ciążę. Są jednak pewne czynniki, które nieustannie zaburzają ten proces i skutecznie go utrudniają. Jednak odpowiednio zbilansowana dieta może znacząco wpłynąć na naszą płodność.

Raport na temat płodności Polaków nie pozostawia wątpliwości - co 5 para w Polsce ma problem z zajściem w ciążę. Problemy zaczynają się mniej więcej w okolicach 30-35 roku życia kobiety, kiedy to szanse na zapłodnienie zaczynają spadać. Nie pomaga też niepewna sytuacja finansowa, brak stałego partnera i życie w stresie. Wierzchołkiem góry lodowej są też złe nawyki żywieniowe, a przecież nie od dzisiaj wiemy, że to co jemy ma ogromny wpływ na naszą płodność. 

Co zatem warto jeść?

Lekarze wskazują na spożywanie dużej ilości produktów zawierających witaminy i minerały niezbędne dla naszego organizmu, jak E,A,C czy witaminy z grupy B, cynk, żelazo, kwas foliowy i nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT).

Najwięcej nienasyconych kwasów tłuszczowych znajduje się w olejach roślinnych i rybach, zwłaszcza morskich, jednak ze sprawdzonej hodowli. Badania przeprowadzone przez JCEM (The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism) wskazuje wyraźnie, że pary, które jedzą owoce morza więcej niż 2 razy w tygodniu, mają większe szanse na poczęcie dziecka niż Ci, którzy ich unikają. A jest o co walczyć - dzięki takiej diecie szanse wzrastają aż o 61%!

 

 
Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz