Jakie produkty zawierają więcej potasu niż banan?

Znaleźliśmy ich aż 15! Zobacz naszą listę pełną potasowych dobroci!

banan
Potas jest składnikiem odżywczym, zaliczanym do elektrolitów. Jest uważany za niezbędny do właściwego funkcjonowania systemu nerwowego i pracy mięśni, reguluje ciśnienie krwi, a dodatkowo jest odpowiedzialny za dotlenianie mózgu, czym poprawia zdolność myślenia i koncentrację.
 
Zobacz też: Dania z grilla dla dzieci
 
Widzimy więc, że jest on potrzebny w diecie naszych dzieci. I cieszymy się, że dzieci tak chętnie po niego sięgają. Co zrobić jednak, gdy zaczynają go unikać? Znaleźć odpowiedni zamiennik!
 
Oto lista 15 produktów w których znajdziesz tak samo dużo potasu, jak w bananie:
 
1. AWOKADO - są bogate w składniki odżywcze, a tylko połowa awokado dostarcza 10% dziennego zapotrzebowania na potas. Są również bogate w witaminę K i kwas foliowy.
2. BATATY - tylko jeden batat średniej wielkości daje Ci 12% dziennego zapotrzebowania na potas, a także trochę białka, błonnika i witaminy A.
3. SZPINAK - dostarcza więcej potasu na porcję niż banan - około 12% potasu na jedną filiżankę (156 gramów) zamrożonego lub trzy filiżanki (100 gramów) w przypadku świeżych liści. Jest również cennym źródłem witaminy A i K, a także kwasu foliowego i magnezu.
4. ARBUZ - smaczny, letni owoc, który ma zaledwie 172 kalorie w jednej porcji i przy tym daje Ci 14% dziennego zapotrzebowania na potas.
 
Przeczytaj też: 5 zdrowych rzeczy, których kupowanie jest stratą pieniędzy
 
5. WODA KOKOSOWA - doskonale nawadnia, szczególnie w upały, ale także przekazuje Ci 13% dziennego zapotrzebowania na potas w zaledwie jednej filiżance (240 ml). Jest także dobrym źródłem magnezu, wapnia, sodu i manganu.
6. BIAŁA FASOLA - jedna filiżanka (179 gramów) ma aż 18% dziennej porcji zapotrzebowania na potas, który możesz wymienić... na 2 banany. Brakuje Ci pomysłu? Dodaj gotowane fasolki do sałatki bądź do gulaszu aby zwiększyć zawartość potasu.
 
Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz