Co ma czarny chłopczyk z aferą giganta odzieżowego H&M?

Żart, gra skojarzeń, a może rasizm? Czy szwedzki gigant mody przesadził?

Najfajniejsza malpa w dzungli

Reklama bluzy firmy H&M z napisem "Najfajniejsza małpa w dżungli", w którą ubrany jest mały chłopczyk o czarnym kolorze skóry, została nazwana w mediach społecznościowych rasistowskim ruchem.

Wielu internautów określiło ten pomysł jako „nieodpowiedni”, „obraźliwy”, czy „rasistowski”, a część zagroziła bojkotem marki.

Oto tylko niektóre komentarze:

"Czyj to był pomysł, aby ten mały, słodki czarny chłopiec nosił dresik z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”?"

"W 2018 roku dyrektorzy marek nie mogą prezentować takiego zaniedbania i braku świadomości. Jeśli spojrzeć na inne swetry tej samej kategorii, mają je na sobie białe dzieci. Musimy zwracać na tego typu rzeczy uwagę."

"Każda firma powinna inwestować w szkolenia, które obejmują kompetencje kulturowe i wrażliwość. Jest to absolutnie konieczne."

Niektórzy bronili jednak producenta. Jeden z użytkowników Twittera stwierdził:

"Widzę słodkiego, małego, czarnego chłopaka w bluzie z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli". Nie widzę w tym nic więcej."

Inny dodał:

"Być może był to niewinny błąd i nikt nawet nie pomyślał, że wstrzyknięto rasizm w reklamę."

Pod presją społeczności internetowej zdjęcie czarnego dziecka w bluzie z kapturem i napisem "Najfajniejsza małpa w dżungli" zostało usunięte z Internetu. W oświadczeniu H&M napisał:

"Ten obraz został już usunięty ze wszystkich kanałów H&M i przepraszamy każdego, kto może czuć się urażony."

Co wy na to, Supermamy?

tw

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz