Jak dobrze dostosować dietę dziecka do pory roku?

Tylko 4 proc. matek systematycznie sięga w okresie zimowym po warzywno-owocowe przetwory i mrożonki.

dziewczynka, owoce i warzywa

Zmiana pory roku musi oznaczać także zmiany w naszej diecie. Jesienią chętniej sięgamy po potrawy rozgrzewające, za to mniej jemy świeżych warzyw i owoców, których dostępność sezonowo się zmniejsza. Jednak musimy pamiętać, że organizm przez cały rok potrzebuje odpowiedniej dawki witamin i składników mineralnych.

78 proc. badanych mam przyznaje, że zmienia menu swojej rodziny w zależności od pory roku. Dostosowanie jadłospisu do aury to dobra tendencja, pod warunkiem, że nie zapomnimy o głównych zasadach prawidłowego sposobu odżywiania.

Dietetycy podkreślają, że podstawą zdrowej diety jest różnorodność. Oznacza to, że każdego dnia na naszych talerzach powinny znaleźć się różne produkty, w odpowiednich proporcjach. Najważniejszą z grup - z której absolutnie nie wolno rezygnować, bez względu na porę roku - są warzywa i owoce. Nie bez przyczyny stanowią one spożywczą podstawę Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

Dieta bogata w pochodzące z warzyw i owoców witaminy oraz inne składniki odżywcze powinna nam towarzyszyć cały rok. Zapewnienie sobie codziennego ich źródła pomoże zachować dobre samopoczucie nie tylko w jesienno-zimowym sezonie obniżonej odporności organizmu, ale też może uchronić nas, w dłuższej perspektywie, przed chorobami dietozależnymi, jak np. choroby układu krążenia czy cukrzyca. Dlatego specjaliści ds. żywienia zalecają jak największe spożycie różnorodnych warzyw i owoców: minimum 400g, w 5 porcjach każdego dnia. Jedną z nich może stanowić szklanka (200 ml) soku – mówi Katarzyna Stoś, prof. nadzw. Instytutu Żywości i Żywienia.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz