Czy wiesz, że dziewczynki w 5-roku życia przestają wierzyć w swoje możliwości?

Wszystkiemu winne jest... no właśnie, co? Zobaczcie ten świetny film!

dziewczynki nie wierzą

Czy wierzymy w możliwości naszych córek, tak samo, jak w naszych synów? Czy wspieramy je tak samo mocno od urodzenia, jak naszych synów? Czy wierzymy w to, że mogą być wielkie?

Zobacz też: Mama charakteryzuje swoją dziewczynkę na silne, znane kobiety

Niestety badania naukowców w tym temacie nie mają dla nas dobrych wiadomości. Wiele wskazuje na to, że mimo, iż mamy XXI wiek, nadal łatwo przychodzi nam podcinanie skrzydeł własnym córkom.

Dream Gap – to przeświadczenie, które utrudnia dziewczynkom wykorzystywanie ich potencjału. Wszystko wskazuje na to, że już w wieku 5 lat większość dziewczynek przestaje wierzyć w to, że mogą w przysżłości starać się o prezydenturę, stolik naukowca, astronauty czy inżyniera. A nawet prezesa. Same dziewczynki w filmie przyznają, że lista jest tak długa, że nie ma końca.

A jaki jest tego powód? Otóż okazuje się, że nie kupujemy dziewczynkom naukowych zabawek. 3 razy rzadziej niż chłopcy otrzymują one rozwijające mózg, naukowe zabawki. W ten sposób nieświadomie powątpiewamy w ich potencjał. Jak mówią statystyki Google'a, rodzice dwa razy rzadziej szukają frazy "czy moja córka jest utalentowana" niż pytania "czy mój syn ma talent?".

Wszystko wskazuje na to, że zwyczajnie słabo w nie wierzymy.

Polecamy też: Aerosol challenge - najnowsze zagrożenie w sieci dla młodych!

Ale jest ktoś, kto chce z tym walczyć. Marka Barbie chcąc zwrócić naszą uwagę na ten problem, ruszyła właśnie z projektem DREAM GAP. Ma on na celu uwrażliwienie małych dziewczynek na własne przekonania, zerwanie ze stereotypowym myśleniem, że dziewczynka ma być córką, żoną i matką. Może też być spełniona zawodowo i tak samo ma możliwości by starać się o stanowiska, uznawane do tej pory za męskie.

Hasłem projektu są słowa "możesz być kim chcesz".

"Jesteśmy przekonani, że Projekt Dream Gap poprzez uświadamianie istniejących nierówności oraz szereg podejmowanych przez Barbie inicjatyw zainspiruje i zachęci do działania, zmiany postaw oraz zachowań, bo wszyscy w tym temacie mamy dużo do zrobienia" – pisze Lisa McKnight, General Manager i Senior Vice President marki Barbie.

Zobaczcie filmik wprowadzający do akcji. Uważacie, że nadal takie akcje są nam potrzebne?

 

AK

Komentarze (1)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz