Jak szukać odpowiednich książek dla dzieci?

Źle dobrane książki mogą zniechęcić w przyszłości do czytania. Jak dobrać publikacje odpowiednie dla wieku malucha?

dziecko czytające książkę

Czasem najprostsze decyzje bywają bardzo skomplikowane. Ze wszystkich stron atakują nas reklamy różnych pozycji książkowych, lecz wybór produktów potrafi spędzać sen z powiek. Szukając dobrej książki dla dziecka, powinnaś przede wszystkim zwrócić uwagę na wiek dziecka i jego potrzeby rozwojowe. Płeć i zainteresowania też są ważne, lecz w tej sytuacji drugorzędne. Dobra literatura dla dzieci powinna wspierać zdrowy rozwój dziecka we wszystkich wymiarach: emocjonalnym, poznawczym, intelektualnym, społecznym, kulturalnym i moralnym. Książki dla dzieci powinny służyć nauce języka i myślenia, rozwijaniu inteligencji emocjonalnej, poszerzaniu wiedzy, rozwijaniu umiejętności i postaw społecznych, wspieraniu zainteresowań i otwartości na świat,budowaniu potrzeb kulturalnych, rozwijaniu poczucia humoru.

Roczniak

Odpowiednia książka z pewnością zaciekawi dziecko. Odpowiednia, czyli jaka? Taka, którą można rzucać, brudzić, targać, głaskać, podgryzać i nie trzeba przy jej czytaniu cicho siedzieć. Książka interaktywna z tekturowymi, plastikowymi czy szmacianymi kartkami wydaje się najlepszym wyborem. Godne polecenia w tej sytuacji jest wydawnictwo Dwie Siostry. Równie dobre może okazać się wydawnictwo Galaktyka.

Wiele mam szyje takie książeczki na zamówienie, można je znaleźć wpisując w wyszukiwarkę „książeczki sensoryczne”. Książki sensoryczne to też takie, które wydają dźwięki.

Dwulatek

Książki dla dwulatka to przede wszystkim takie, które uczą i pomagają zapamiętać, gdzie jest głowa, a gdzie stopy i czym się różnią poszczególne pory dnia. Świetnie sprawdzi się tutaj wydawnictwo Babaryba. Warto też wprowadzić na tym etapie książki o zwierzętach. Polecaną przez nas pozycją jest Ilustrowany inwentarz zwierząt wydawnictwa Zakamarki. W książce tej jest mnóstwo pięknych ilustracji, które na pewno zainteresują dwulatka. Ten wiek to też czas na stopniowe wprowadzanie klasyki, którą pewnie sami doskonale znacie ze szkoły – by wzmagać u dziecka rozwój aparatu mowy warto powtarzać mu wierszyki Tuwima.

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz