Wiesz, że te 3 rodzaje owoców mają niską zawartość cukru?

Zobacz, jak lepiej wykorzystać je w swojej diecie oraz jadłospisie dziecka!

owoce

Nikogo nie trzeba przekonywać, że owoce są zdrową przekąską i każdego dnia powinniśmy spożywać po 5 porcji owoców i warzyw.

Zobacz też: Rozszerzanie diety - czas na owoce!

Ale nie wszystkie owoce są sobie równe - większość z nich zawiera za dużo cukru, tak jak np. pełne potasu banany, które mają 18 gramów cukru na filiżankę owocu czy winogrona, które mają aż 15 gram. Podobnie jest w przypadku egzotycznych owoców, jak mango (23 gramy) czy ananasa (16 grmów).

Dietetyk Katrin Lee, założycielka Simply Nutrition NYC zaleca, aby przeanalizować znane nam fakty dotyczące jedzenia owoców, zanim wprowadzimy je do regularnej diety. "Wszelkie owoce, które mają inne główne składniki odżywcze, takie jak białko, błonnik lub dobre tłuszcze, spowodują, że poziom cukru we krwi będzie wolniejszy, ponieważ pracujesz również nad trawieniem innych składników odżywczych" - wyjaśniła dietetyczka na łamach Well And Good.

I chociaż twoje ciało reaguje natychmiastowo na cukier, niezależnie od tego, czy pochodzi z paczki czy ananasa, jedzenie bogatego w składniki odżywczego pokarmu jest zawsze lepszym rozwiązaniem.

"Wystarczy kontrolować spożywane porcje i jeść różne rodzaje owoców, aby uzyskać dodatkowe korzyści odżywcze." Więc, jeśli chcesz ograniczyć w diecie rodzinnej słodycze, powinnaś też wiedzieć, że przejrzałe owoce zawierają jeszcze więcej cukru.

Polecamy: Najważniejszą zasadą jest... różnorodność

"Zawartość skrobi zamienia się w cukier prosty, dlatego też owoc staje się słodszy" - mówi Lee.

Tak więc staraj się jeść owoce zanim kompletnie dojrzeją i będą zbyt miękkie. Możesz też zamienić je na 3 rodzaje owoców, które mają banalnie niską zawartość cukru przy poważnie sporych korzyściach wartości odżywczych. Znasz je na pewno, a oto one!

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz