5 'zdrowych' rzeczy, których kupowanie jest stratą pieniędzy

Na pewno podajesz je swoim dzieciom - teraz możesz już zaprzestać tej praktyki. Oto dlaczego.

dziecko zakupy

Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy świadomi tego, jak ważna jest zbilansowana dieta u nas samych i naszych dzieci. Od najmłodszych lat dbamy o prawidłowe nawyki żywieniowe, wybieramy produkty eko i staramy się, aby dziecko miało prawidłową dietę. Zmieniamy hity naszego dzieciństwa na zdrowe zamienniki, tylko dlatego, że mówią tak "eskperci". Tymczasem okazuje się, że nie wszystkie z nich mają tak wiele zalet, jak pisze o nich producent. Szczerze powiedziawszy, tych 5 produktów, które jeszcze niedawno były okrzykiwane "najmodniejszymi" i "najzdrowszymi", możesz sobie spokojnie odpuścić. A oto dlaczego.

Jogurty o różnych smakach
Wiemy już, że jogurt jest doskonałym źródłem wapnia i białka. Jednak Isadora Baum, trenerka zdrowych nawyków żywieniowych i założycielka "Live for Now Coaching" mówi, że... najlepiej kupić zwykły, naturalny jogurt i podawać go dziecku z owocami i syropem z agawy, a w późniejszych latach np. z miodem. Zaoszczędzisz, to raz, a dwa, możesz być bardziej eko, kupując duże opakowania, które zazwyczaj starczają na dłużej. Wracając jeszcze na chwilę do jogurtu naturalnego - zwróć uwagę na skład, ponieważ nie każdy "naturalny" ma z naturą cokolwiek wspólnego. Spójrz szczególnie na:

-zawartość kultur bakterii w jogurcie - dobrze, gdy opis bakterii jest wyszczególniony a jogurt dodatkowo ma probiotyki;
-zawartość dodatków takich jak mleko w proszku czy białka mleka - najlepsze są bez nich;
-wartość odżywczą - energia, tłuszcz, węlowodany, białko, wapń - wybierz te, które mają kilka procent tłuszczu (!).

Zobacz też: Nawyki żywieniowe dla pięknego i zdrowego uśmiechu

Wege frytki
Jak tylko zajrzysz do składu - od razu zobaczysz listę rzeczy, których zarówno Ty, jak i Twoja rodzinna powinniście unikać: skrobia ziemniaczana, kukurydziana, mąka sojowa itd. Sprawdź też kaloryczność - najprawdopodobniej porcja zawiera tyle samo kalorii, co porcja zwykłych czipsów ziemniaczanych. I z dwojga złego, te drugie są lepsze.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz