Czy to, co jedzą dzieci, ma wpływ na ich odporność?

Czy to, co jedzą nasze dzieci ma jakikolwiek wpływ na ich odporność? Przekonajcie się sami!

dieta

Największy wpływ na odporność dziecka ma sposób odżywiania. Jest to spowodowane przede wszystkim jego oddziaływaniem na stan jelit, które odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu układu odpornościowego. Dlatego  dieta dziecka powinna być zróżnicowana i odpowiednio zbilansowana pod względem składników odżywczych, aby organizm malucha wchłonął do krwioobiegu wystarczającą ilość mikroelementów.

Po co dziecku zdrowa dieta?

Dbanie o to, co dziecko je, jest istotne na każdym etapie jego życia, więc jego odporność buduje się już od poczęcia. Nie bez powodu rodzaj pokarmu spożywanego przez kobietę w ciąży jest tak ważny.

Choć nie każde dziecko lubi zdrową żywność, warto ją jednak wprowadzić do jadłospisu, uatrakcyjniając ją w jakiś sposób, na przykład nazywając fasolkę szparagową frytkami z fasolki, aby dziecku nowe jedzenie dobrze się kojarzyło.

Jakie jedzenie jest dla dziecka najlepsze?

Istotną rolę odkrywają oczywiście warzywa i owoce, które są bardzo dobrym źródłem witamin, znacząco wzmacniającym układ odpornościowy, tj. witamina C czy beta-karoten. Zalecane jest zwrócić pod tym kątem szczególnie uwagę na brokuły, marchew i paprykę.

Z kolei jagody i owoce cytrusowe są zasobne w antyutleniacze, które pomagają pozbyć się z organizmu wolnych rodników osłabiających układ immunologiczny.

Równie ważne kwasy omega-3 znajdują się m.in. w jajach i orzechach, a probiotyki, które pobudzają wzrost bakterii jelitowych niezbędnych do regulowania funkcji układu odpornościowego – w jogurtach z żywymi kulturami bakterii, najlepiej tych pozbawionych cukrów.

 

Komentarze (0)

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz